Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av VolvoB20
Zera skrev:Ok, då blir det nog två, nästa fråga är vad ska man ha för ändrör, R-design är 90mm i diameter, det räcker nog, va?
90 mm räcker ju till att evakuera avgaser från ca 1200 hk, kör du dubbla utblås räckar det nästan till 2500 hk och det tror jag inte du har i din kärra :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Användarvisningsbild
av Variosboy
Ska man se det på det viset så är det nog rätt många "styling"-detaljer man kan plocka bort från bilar över lag. :wink:

Tror för övrigt att när han säger "räcker" så det nog mer än fråga om utseende än funktion! :D
Användarvisningsbild
av VolvoB20
Variosboy skrev:Tror för övrigt att när han säger "räcker" så det nog mer än fråga om utseende än funktion! :D
Misstänkte det :mrgreen: men vad som räcker visuellt är ju svårt att svara på, saken är ju så olika.

Jag tycker tex att det är rätt fult att ha ett 90 mm utblås när jag vet att det är ett sugrör under bilen och det är bara sista stumpen som är stylad till avloppsdimention.

Men så tänker kanske bara jag
Användarvisningsbild
av Spid3r
Tackar för alla visa tankar, ju "räcker" menar jag visuellt, och är oxå medveten att "smaken är som baken" men vill ändå höra vad ni tycker...
Användarvisningsbild
av VolvoB20
Rediga grejjer....

Bild
Användarvisningsbild
av Marlboroman
Tycker man att det är snyggt så ska man naturligtvis ha 2. Jag föredrar ett utblås. Jag kan förstå tanken att det ska va symmetriskt, men tycker det är lite lökligt på nåt vis om man inte hr en V8 eller V6:a under huven.
Luftkudde domkraft

Någon som provat luftkuddedomkraft 3delad oc[…]

Buckelteknik har vi haft bra erfarenhet av https[…]

Dämparna är samma som vanlig v60,är[…]

Sedan börjar den "bluddra" och ka[…]