Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Runt 75% av Volvos försäljning är ju tjänstebilar så varför ska vi diskutera priser som ingen betalar? Även privatpersoner kan räkna med 5-6% under listpris. Om det är något som är säkert så är det att ingen Volvo nånsin säljs för det som står på prislappen.
andreas_lofgren skrev: Om det är något som är säkert så är det att ingen Volvo nånsin säljs för det som står på prislappen.
Jag provade två återförsäljare mot varann, mot slutet var skillnaden 500kr
Rabatten var avdragen olika mycket på olika delar i offerten, men slutskillnaden totalt sett var 500 kr
Detta på en bil på närmare 400kkr
Vilket i sig känns lite skumt
Nu har min nya bil kommit - äntligen!!!
Klicka för stoooor bild...!!!
Ska man skapa en tråd i nån annan avdelning, där man presenterar sitt åk, eller ska jag skapa en ny tråd i denna avdelningen? Hur gör jag...?

Bild
knicklas skrev:Nu har min nya bil kommit - äntligen!!!
Klicka för stoooor bild...!!!
Ska man skapa en tråd i nån annan avdelning, där man presenterar sitt åk, eller ska jag skapa en ny tråd i denna avdelningen? Hur gör jag...?

Bild
Mycket fin bil! - grattis på den! :D

Är du nöjd med den? .. Ser fram emot att mottag min också .. fantastisk känsla 8)

Hur är High Performance ljudet? - funkar Bluetooth got? ... berätta!! (:-)
Tackar!
Jo, jag är supernöjd än så länge, men har bara hunnit åka 6 mil än. Första turen från Örebro till Karlskoga (motorväg 110km/h samt 90 och 70 km/h) ca 4,5 mil gick på 0,54 liter/mil. Faktiskt bättre än förväntat. Enligt säljaren kommer man ner ytterligare lite efter ca 1000 mil.
Hela dagen har det snurrat i skallen och pirrat i magen, men nu börjar allt lägga sig och man kan börja sortera in intrycken. Sjuk känsla faktiskt - har plockat ut en tjänstebil en gång för snart tio år sen, men denna är helt och hållet MIN!!!

Det är alltså en:
V70 2,4D Business Summum
Manuell
Caspian Blue Metallic
Mörkgrått skinn
Dynamic-stolar
Herrgårdsvagnspaket II
Blåtand
High performance stereo
Tidur
Urkopplingsbar airbag
Dragkrok fast

Ligger som en dröm på vägen!!! :D :D
Det är ju inte säkert eller ens troligt att en viss återförsäljare alltid kan leverera ett bättre pris. Ibland kanske en återförsäljare likt Taxi Stockholm köper in 100 bilar för en kampanj, ibland bilar som stått 5 månader i ett hamnlager och har fel spec (S80 2,0 solidblå, rött skinn, bensinvärmare, GPS, soltak, största stereon men utan Kinetic), ibland finns ramavtal etc. Så det skulle bli som med försäkringsbolag, där det verkligen är så att det inte finns ett bolag som genomgående är billligast/PH
andreas_lofgren skrev:Runt 75% av Volvos försäljning är ju tjänstebilar så varför ska vi diskutera priser som ingen betalar? Även privatpersoner kan räkna med 5-6% under listpris. Om det är något som är säkert så är det att ingen Volvo nånsin säljs för det som står på prislappen.
Runt 66% säljs till juridiska personer, enligt Bil Swedens statistik för 2009.

http://www.bilsweden.se/web/Definitiva_ ... 009_2.aspx
Kolla sidan 18.

Sedan säljs väl ingen bil för det som står på prislappen.
Tittade lite mer på statistiken. 66% är betydligt mindre än för andra märken som t.ex Audi (79%), BMW (75%), VW (72%), Mercedes (70%).

Vissa brukar ju hävda att Volvo bara säljer tjänstebilar.
  • 1
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
Luftkudde domkraft

Någon som provat luftkuddedomkraft 3delad oc[…]

Buckelteknik har vi haft bra erfarenhet av https[…]

Dämparna är samma som vanlig v60,är[…]

Sedan börjar den "bluddra" och ka[…]