Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av perhall
En av parksensorerna fram beter sig konstigt. Vissa dagar piper den varannan sekund men ej helt regelbundet/rytmiskt(lite som en morsesignal), andra dagar fungerar den utmärkt, ibland en hel vecka. Jag har givetvis tvättat den men kan det verkligen vara smuts? Likt en kameralins bör den ju fokusera på det som är en bit fram. Vad ska man tvätta med? Aceton? Kan det vara glappkontakt? Annars får jag väl byta den, eller kanske koppla bort den om det går (en av sensorerna i mitten behövs eg inte).
Någon som haft liknande problem?
PH
Användarvisningsbild
av Gurra82
Jag hade problem med en sensor på min gamla V70N, den var det fukt i kontakten, så den fick jag byta, byte och material kostade maj 09 nästan 1900 kr vill jag minnas, men hade då garanti så det kostade ju inget.
av perhall
Tack för tips! 1900 låter dyrt, men Volvo är ju tyvärr inte billigare att laga än BMW och MB längre (dock billigare än Audi...). Nu funkar den idag så vi får se om det blir bättre när det blir torrt ute, fukt låter som en rimlig sak för det började när det var mycket blötsnö i februari...
PH
av perhall
Borde inte såna grejer omfattas av Konsumentköplagens tre års konsumentskydd? Det är ju knappast min åverkan som gjort att den inte fungerar. Det låter som ett typiskt sådant fall. /PH

Är det någon som sitter på motst&[…]

Tack - Återkommer!

Tjena! Ska montera x-antal extraljus på bil[…]

Genom att ändra mjukvaran. Det jag förs[…]