Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av dexterpappa
Undrar lite, beställde en XC60 15 januari 2010 och fick en preliminär leveranstid vecka 14. kändes lite långt men ändå ok räknade med 1 till 2 veckors försening. Ringde min volvo leverantör förra veckan (V13) och frågade om leveransen ? och fick till svar att den sker FÖRST vecka 20 !!!!!!!!!!!!, vet inte om detta är normalt tycker snarare att det är på gränsen till lurendrejeri och försäljningsknep när man lovar korta leveranstider och sen förlänger till 6 veckor (totalt 18 veckor för att tillverka en volvo) måste vara en fantastisk bil !! har någon anna råkat ut för samma sak ?

Peo
av Linqid
dexterpappa skrev:Undrar lite, beställde en XC60 15 januari 2010 och fick en preliminär leveranstid vecka 14. kändes lite långt men ändå ok räknade med 1 till 2 veckors försening. Ringde min volvo leverantör förra veckan (V13) och frågade om leveransen ? och fick till svar att den sker FÖRST vecka 20 !!!!!!!!!!!!, vet inte om detta är normalt tycker snarare att det är på gränsen till lurendrejeri och försäljningsknep när man lovar korta leveranstider och sen förlänger till 6 veckor (totalt 18 veckor för att tillverka en volvo) måste vara en fantastisk bil !! har någon anna råkat ut för samma sak ?

Peo
Problemet verkar vara att XC60 säljer FÖR bra. Efterfrågan är större än vad man hinner tillverka bilar. Att det bara finns 39 st ute på blocket.se av en bil som ligger tia i försäljningsstatistiken är knappast vanligt.

Jämför med Avensis (plats 9), över 100 st på Blocket eller Megané (plats 11) med 224 st ute på Blocket (MY09 och framåt).

Hämtade ut en V90 MY26 förra veckan och […]

Skumt fel b230ft

Men det kan ju knappt bli av ett toppackningsbyte.[…]

Vibration i bakvagn xc70

Ännu en xc70 -13 med samma problem med vibrer[…]

Tjena jag har en 945 med b230fk och jag har f&arin[…]