Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Rox
Hej!
Jag kunde inte låsa upp bilen i dag, helt död på fjärrkontrollen. Låste upp med nödnyckel och sedan snabbt in med nyckel i tändningslåset och bilen startade med en gång. Har sedan fungerat som det skall. Jag har hört talas om att man kan råka ut för såkallat radioskugga som stör ut signalerna till fjärrkontrollen.
Någon som känner igen problemet?
Bilen en s80n 2,4d-07
Mvh Rox
av JimmyK
Rox skrev:Hej!
Jag kunde inte låsa upp bilen i dag, helt död på fjärrkontrollen. Låste upp med nödnyckel och sedan snabbt in med nyckel i tändningslåset och bilen startade med en gång. Har sedan fungerat som det skall. Jag har hört talas om att man kan råka ut för såkallat radioskugga som stör ut signalerna till fjärrkontrollen.
Någon som känner igen problemet?
Bilen en s80n 2,4d-07
Mvh Rox
Fanns ingen lastbil med kran på som kördes med radiosändare i närheten eller lokal där det finns travers alla dessa sändare stör fjärren till bilen.
av Rox
Hej!
Tack för era kloka inlägg, jag förmodar att det är något tillfälligt som har stört fjärrlåset eftersom jag parkerar bilen dagligen på samma plats. Har inte kunnat lokalisera vad det är som stör. Kan det vara fjärravläsning av elmätaren då den finns i elskåpet 5 meter från bilen?

Tack än en gång!
Rox

Är det någon som sitter på motst&[…]

Tack - Återkommer!

Tjena! Ska montera x-antal extraljus på bil[…]

Genom att ändra mjukvaran. Det jag förs[…]