Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Racetwin2
knicklas skrev:Hur är R-modellen sänkt? Är det både dämpare och fjädrar som skiljer där? Är det 30 mm sänkning på R eller?
Körde en sån demobil för nån vecka sen och imponerades över komforten - trots sportchassie och 245/40/18! Den gick mer komfortabelt än min V70 2,5T MY05 med 16" Mimas...!

Om du byter till 18" Odysseus så blir nog bilen inte speciellt svårsåld när det är dags...!?
Det är 20 mm fram och 15 mm bak på R-design. För övrigt exakt samma som sportchassit du kan välja till. Jag själv har sportchassit och är supernöjd. Betydligt styvare men ändå inte okomfortabelt. Dessutom är både dämpare och krängningshämmare bytta till hårdare dito för att passa den kortare fjädringsvägen och ge mindre karossrörelser.

På dåliga innerstadsvägar och potthål så märks det allt att den är hårdare satt. Men på landsvägen och ringlederna går den som ett strykjärn m man nu kan säga det:-) För mig är det en bra kombination av mer inspirerande inställning utan att man behöver smyga över vägguppen eller ha njurbälte när man kör.

Volvo har mjukare sättning på sportchassit än både Audi och BMW. Även sportstolarna (Dynamic) på V70II är mjukare än BMW:s och Audis motsvarigheter men fyler ändå sin funktion.

SIM-kortshållare finns bara i bilar som &aum[…]

Allt du ser suspekt

Köpråd V60 Recarge

Jag snikar in en annan fråga 2022 vs 2023. S[…]

Har du anpassad equalizer i telefonen? Streamar d[…]