Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Steff 99 skrev:
perhall skrev:Det är ju sant att den piper när den inte borde ibland. I en bilkö händer det att den piper och man stänger av den och glömmer sätta på den igen. Men på BMW:n fungerar bara framsensorn när man först har backat. Också väldigt konstigt. Man kan inte köra in i en ruta eller in på en P-plats och kanske allvarligast, den fina funktionen att man har koll på höger hörn fram finns inte! Tyvärr har ingen vad jag vet löst detta och kombinerat fördelarna med BMW och Volvo kring detta. /PH
Det jag saknar mest på Volvon är ändå BMW:s färg grafik för p-sensorn i displayen.
Ps
BMW:s P-sensor går även att aktivera med knappen på mittkonsollen.
Ds.
Ja, den är mycket bättre, fr a med Professional Navi får man en riktigt bra display.
Volvons display ser, som någon på forumet uttryckte det, ut som ett gymnasieexamensarbete.

Kan man aktivera BMW:s så att de alltid är igång fram likt Volvo? Eftersom jag byter mellan bilarna är det lite farligt att ha olika system...
PH
På S60 kommer det på den stora skärmen istället, ungefär som BMW:s grafik! Då blir det lite tydligare. Jag kan säga att jag aldrig kollar ner på radiodisplayen när jag backar (då kollar jag på skärmen för backkameran istället) eller behöver ha användning av sensorerna. Jag går bara på ljudet. Dock lite annorlunda när man kör XC60, för då sitter radiodisplayen så bra till att man kan snegla på den och vägen, plus backkameran.
perhall skrev:
Steff 99 skrev:
perhall skrev:Det är ju sant att den piper när den inte borde ibland. I en bilkö händer det att den piper och man stänger av den och glömmer sätta på den igen. Men på BMW:n fungerar bara framsensorn när man först har backat. Också väldigt konstigt. Man kan inte köra in i en ruta eller in på en P-plats och kanske allvarligast, den fina funktionen att man har koll på höger hörn fram finns inte! Tyvärr har ingen vad jag vet löst detta och kombinerat fördelarna med BMW och Volvo kring detta. /PH
Det jag saknar mest på Volvon är ändå BMW:s färg grafik för p-sensorn i displayen.
Ps
Ds.
Ja, den är mycket bättre, fr a med Professional Navi får man en riktigt bra display.
Volvons display ser, som någon på forumet uttryckte det, ut som ett gymnasieexamensarbete.

Kan man aktivera BMW:s så att de alltid är igång fram likt Volvo? Eftersom jag byter mellan bilarna är det lite farligt att ha olika system...
PH
Man kan aktivera dom manuellet bara för stunden , dom stänger av sig efter några sekunder när bilen uppnår en viss fart.
Ps
Ds.[/quote]

PH[/quote]

Man kan aktivera dom manuellet bara för stunden , dom stänger av sig efter några sekunder när bilen uppnår en viss fart.[/quote]

OK, alltid problemet med att byta mellan märken. Ett tag hade jag en merca med spakar på fel sida, det blev mycket sprutande, blinkande o torkande vid fel tillfälle:). Får väl köpa två BMW i fortsättningen. /PH

Är det någon som sitter på motst&[…]

Tack - Återkommer!

Tjena! Ska montera x-antal extraljus på bil[…]

Genom att ändra mjukvaran. Det jag förs[…]