Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av abbex
Någon som har en V70 1,6d och kan dela med sig av erfarenheter?

Har provkört och tycker det funkar helt ok!

MVH
Abbe
av Kristian6
Hei. Jeg har nå hatt min V70 1,6 119g i 6 dager. Har kjørt 100 mil og jeg er veldig nøyd. Motoren er jo ingen racer, men den er helt ok for normal kjøring. Motoren er veldig stille-gående. Komforten i bilen er bra - har sett en diskusjon på forumet at bilen er senket 20mm, men den kjennes myk og fin (og ikke for hard). Diesel-forbruk etter 100 mil ligger på 0,53 (ref kjøre-computer). Hoppas å komme ned på 0,4-tallet....
Användarvisningsbild
av SvenB
Kristian6 skrev: Hoppas å komme ned på 0,4-tallet....
Ja, hoppet är det sista som lämnar människan. Lycka till med nya bilen
av perhall
Kristian6 skrev:Hei. Jeg har nå hatt min V70 1,6 119g i 6 dager. Har kjørt 100 mil og jeg er veldig nøyd. Motoren er jo ingen racer, men den er helt ok for normal kjøring. Motoren er veldig stille-gående. Komforten i bilen er bra - har sett en diskusjon på forumet at bilen er senket 20mm, men den kjennes myk og fin (og ikke for hard). Diesel-forbruk etter 100 mil ligger på 0,53 (ref kjøre-computer). Hoppas å komme ned på 0,4-tallet....
Jag tror inte att sänkningen är dum. Visst ger det vanliga chassiet bättre fjädringskomfort men bilen är nästan väl skumpig (gäller såväl V70II som XC70II) så jag kan tänka mig att sänkningen mest är bra. Här har helt klart BMW lyckats bättre med e39 som med 15" och std-chassi är både oskumpig och bekväm, samma med e60 med std-chassi (men tyvärr har vi de hårda punkteringssäkra däcken:(). Däremot skulle jag, om jag hade en V70 1,6DRIVe, vid nästa däckbyte välja mjukare och tystare däck. Det finns ett nytt GY nu som fått mycket bra betyg för komfort, buller och även rullmotstånd, mao max 1 procent merförbrukning mot originaldäcken men klart bättre komfort. Och bättre i väta. Se senaste ams. /PH
av abbex
Tack, det låter bra att du är nöjd!
Nu är det redan klart för min del, beställde en igår! Synd bara på den lååånga leveranstiden... 8v...
Det blev en Titanium grå, hoppas den blir snygg!

MVH
Abbe
av PeterTh
Beställde en igår jag med. Det blir en svart med de paket som man har erbjudande på just nu (momentum och teknikpaketet). Plockade på ett drag också så det landade på 285kkr eller så. Kul, min första helt nya bil trots att man hunnit bli 40... När jag provkörde den kändes prestandan helt ok även om det så klart inte når några svindlande höjder.

Mvh
Peter

Hej jag har märkt att det kommer diesel ur av[…]

Skruvat i luftfjädringen sen spa xc90in lans[…]

Rätt namn för denna komponent är: M[…]

Tack - Återkommer!