Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av perhall
carlos skrev:Har själv en XC70 -07 långmil, och hoppas på att få 200´. Har beställt en XC70II -10 med summum,och lite annat godis. listpris så går den på en bit över 500´.Men sen är det bara att tokpruta.Går att få ner den rätt bra. De betalar bättre för inbyte, om du köper en XC70 mot en XC60. Bara att köpa- Den är GULD att köra när det snöigt ute.
/Carlos
PS. Nya XC70 känns stadigare att köra. Den gamla känns lite vinglig-DS
Är det gamla modellen? Då tror jag att det blir svårt att få 200. Men det kanske är långmil = 13 000 och fullutrustning, och privatförsäljning. Då kan det nog gå... /PH
Användarvisningsbild
av AndersP
Henry FågelJazz har du fått bilen ? Är det skillnad ?
Användarvisningsbild
av kave
XC90_Executive skrev:Nu när tråden har gått över lite till bl.a skillnad i växellådorna så kan jag lägga upp detta lilla filmklipp som jag har spelat in. Det visar att trots att jag gasar lugnt, lugnt i början så är den snabb på att växla ner när jag "kickar" senare i klippet.

[youtube]poaoI_YGy_g[/youtube]
Dessvärre lär du inte bli nöjd med D5 ihop med Automat om du nu beställt det. En D5 växlar upp senare i varvtalen än din V8, vilket ju är helt koko för en Diesel.
Användarvisningsbild
av XC90_Executive
kave skrev:Dessvärre lär du inte bli nöjd med D5 ihop med Automat om du nu beställt det. En D5 växlar upp senare i varvtalen än din V8, vilket ju är helt koko för en Diesel.
Jodå, jag blir nöjd. :) Har kört mycket D5 205 + automat!
av Twendor
Blir man ikke fornøyd med D5 og automat, kan man PPC trimme den til 245 hk-520 Nm.
Da blir det en fin fin kombinasjon, og garantert fornøyd. :idea:
av carlos
Jag lovar att du inte kommer att ångra dig. Nya XC70II är kanon. Det är som natt och dag mot den "gamla". Allt är bättre. komfort,väghållning,motor ja allt. jag lovar, du kommer inte att ångra dig.

Ha det bra med den nya bilen. Carlos
av Amli
carlos skrev:Jag lovar att du inte kommer att ångra dig. Nya XC70II är kanon. Det är som natt och dag mot den "gamla". Allt är bättre. komfort,väghållning,motor ja allt. jag lovar, du kommer inte att ångra dig.

Ha det bra med den nya bilen. Carlos
Även MY08 fanns XC70II (som trådskaparen hade). Han var främst ute efter den nya uppdaterade D5 motorn som kom i samband med MY10.
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7

Hej jag har märkt att det kommer diesel ur av[…]

Skruvat i luftfjädringen sen spa xc90in lans[…]

Rätt namn för denna komponent är: M[…]

Tack - Återkommer!