Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av spoon
I ettermiddag skulle vi åpne bakluken på xc60n, den vil ikke åpne seg :-)-)
Ventet 10 minutter som manualen sier, forsatt samme problem. Når jeg trykker på knappen hører jeg at hyraulikkens tarter, men bare noen sekunder.
Noen her inne som har vært borte i dette problemet?
Användarvisningsbild
av Appel
Jag hade nog ett liknande problem en gång, då tvingade jag upp luckan fullt och sedan tvingade jag ner luckan så att den stängde sig, sedan fungerade automatiken igen!
av spoon
Jeg har forsøkt med litt mild "vold", men vet ikke hvor mye jeg tør å ta i! Bilen er bare 2 måneder gammel.
Bedre med gammel Land Rover, der behver jeg bare stor skiftnøkkel og en hammer, for å fikse problemer :D
Jeg tar en telefon til Bilia før jeg angriper bakluka igjen!
Användarvisningsbild
av Appel
Om det behövs så mycket våld så att något går sönder så borde det inte spela någon roll, det bör gå på garantin! Om du har något i bagageutrymmet som skall ut så måste du ju kunna öppna luckan även om något går sönder, jag vill minnas att man fick ta i en hel del.
av spoon
Tok bilen inn i varm garasje i dag i tilfelle noe hadde frosset.
Det var nok ingenting som var frosset, for luken lar seg fortsatt ikke åpne!
Det kan virke som det er selve låsen som ikke åpner.
Ringte Bilia, de skal se på bilen på onsdag.
Oppdatere dere når Bilia får reparert bakluke.
av spoon
Har vært hos Bilia i dag. De skal sette inn ny låsmekanisme.
av spoon
Ny lås ble montert! Bakluken fungerte i 3 uker, så var det stopp igjen!
Nå har Bilia byttet hele styringsenheten, så får vi håpe at det holder litt lenger :-)

Hej jag har märkt att det kommer diesel ur av[…]

Skruvat i luftfjädringen sen spa xc90in lans[…]

Rätt namn för denna komponent är: M[…]

Tack - Återkommer!