Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av UffeXC
Har nu haft första resan med nya XC90 och är nöjd sånär som en sak. RTI fungerar inte som ni beskriver. Kan inte finna menyer för att aktivera larm på kameror samt att få den att skippa varningstext vid uppstart.
Är funktioner och menyer olika beroende på vilken modell RTI sitter i?
Användarvisningsbild
av Krollspell
Jag var på min förra S80 -07 tvungen att även uppgradera mjukvaran till GPS´en. Alltså inte via kartprogrammets uppgradering. Din Volovoverkstad måste hjälpa dig med det då det finns ny GPS mjukvara till era bilar.

På min nya S80 2010 så funkar detta helt utan problem. Du kan även välja mellan olika larmljud till kamerorna samt lägga till nya placeringar av dessa. Du kan också lägga in varningszoner.

Mn kan även ställa in så att varningstexten i början försvinner själv efter ett par sekunder.
av Steff 99
Krollspell skrev:Jag var på min förra S80 -07 tvungen att även uppgradera mjukvaran till GPS´en. Alltså inte via kartprogrammets uppgradering. Din Volovoverkstad måste hjälpa dig med det då det finns ny GPS mjukvara till era bilar.

På min nya S80 2010 så funkar detta helt utan problem. Du kan även välja mellan olika larmljud till kamerorna samt lägga till nya placeringar av dessa. Du kan också lägga in varningszoner.

Mn kan även ställa in så att varningstexten i början försvinner själv efter ett par sekunder.
Var i menyn hittar man detta att varningstexten försvinner av sig själv...?
Användarvisningsbild
av Krollspell
Steff 99 skrev:
Krollspell skrev:Jag var på min förra S80 -07 tvungen att även uppgradera mjukvaran till GPS´en. Alltså inte via kartprogrammets uppgradering. Din Volovoverkstad måste hjälpa dig med det då det finns ny GPS mjukvara till era bilar.

Var i menyn hittar man detta att varningstexten försvinner av sig själv...?
Det står om jag inte minns fel "Disclaimer" i menyn under "System" , svara då "Ja" och tryck "enter" så slipper du bekräfta felskrivningstexten sen. Jag ska kolla senare idag om det var rätt meny.
Användarvisningsbild
av Krollspell
Har kollat upp det nu. I menyn Systeminställningar finns texten Tidsbegr. disclaimer, där väljer du Ja och tryck sen Enter.

Om det är samma styrsystem på S80 2010 och XC90 vet jag inte. Jag har för mig att XC90 kan vara HDD baserad men är osäker. Men det kan vara så iaf att GPS´ens egen mjukvara kan behöva uppgraderas så som jag var tvungen att göra på min S80II -07. Efter det funkade det som det skulle.
av Steff 99
Krollspell skrev:Har kollat upp det nu. I menyn Systeminställningar finns texten Tidsbegr. disclaimer, där väljer du Ja och tryck sen Enter.

Om det är samma styrsystem på S80 2010 och XC90 vet jag inte. Jag har för mig att XC90 kan vara HDD baserad men är osäker. Men det kan vara så iaf att GPS´ens egen mjukvara kan behöva uppgraderas så som jag var tvungen att göra på min S80II -07. Efter det funkade det som det skulle.
Tack för hjälpen, när man vet var man skall leta så fanns det även i instruktionsboken :oops:

Med dieselmotor 2,4-2,5 vad är det för b[…]

..eller att kabeln tlll endera ABS-givaren på[…]

Hej har bytt handbromsbackar och wirar på e[…]

Om tändlås är kasst ?

Vad är symtomen om tändlåset ä[…]