Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av fredrikwt
Har det delikata problemet att jag inte kan låsa bilen med hundarna i, eftersom det uppenbarligen är rörelsesensorer i... en en E-klass kombi vi hade gick det stänga av detta, men hittar ingen sådan funktion i Volvon...

Och tar jag ut och låser med nyckeln i låset a la 70-talet så låser ju bara förardörren = värdelöst.... Det måste ju gå att lösa? brutaldåligt annars....
Användarvisningsbild
av CarMan
om man får "problem" med sin nya bil, så föreslår jag att man åtminstånde då tar en titt i instruktionsboken.

det går att stänga av rörelse sensorn för just deta & även av aktivera blåkerat låsläge så inte en person blir inlåst
Användarvisningsbild
av VolvoB20
Grymt irriterande att bilen inte kommer ihåg inställningen utan man måste trycka varje gång man slår av motorn.
Användarvisningsbild
av CarMan
tror det är med flit, du sja ju bara ha reduserat skydd tillfälligt, sen ska bilen övergå till fullt skydd automatiskt, så man inte av mistag råkar ha reduserat skydd, när tjuven är frammi

Med dieselmotor 2,4-2,5 vad är det för b[…]

..eller att kabeln tlll endera ABS-givaren på[…]

Hej har bytt handbromsbackar och wirar på e[…]

Om tändlås är kasst ?

Vad är symtomen om tändlåset ä[…]