Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Linqid
Emiljonsson7 skrev:
Pinguponken skrev:Den enda skillnaden på V70 MY10 är väl just aluminiuminlägget på ratten.
Men på en av bilderna tidigare i tråden syns ett aluminiuminlägg även i sidan på mittkonsollen.
Detta finns kanske bara på S80 MY10. (Inte på V70 MY10 iaf :cry:) Riktigt snyggt...
Ja nu ser jag, men det är faktiskt det enda jag kan se skillnad på. V70 och S80 är ju identiska till B-stolpen så jag kan inte riktigt förstå hur den är bättre ihopbyggd eller mer påkostad? Finns det några skillnader överhuvudtaget förutom aluminiumbiten på sidan av konsolen?
MY10 har även krom runt nyckelhålet, vilket inte tidigare modellår hade.
av XCThord
Finns några till saker på S80 MY10 som gör den lite mer exklusiv än både V70 MY10 och S80 MY09, t.ex. vit belysning i handtagen och synliga sömmar på dörrsidorna m.m.

Har också läst i motortidningar att gången/drivlinan blivit betydligt bättre jämfört med tidigare årsmodeller av S80:n vilket ju är positivt. Som jag ser det är det näst intill vansinne att välja en S80 MY09 framför S80 MY10 (då ska man isf få en gigantisk rabatt på MY09:an). Bara krompaketet exteriört och den nya ratten gör väldigt stor skillnad!

Jag körde en fullmatad S80 D5 Summum Sport MY10 (automat) för ett tag sen, och den var faktiskt riktigt, riktigt fin. Så fin att jag var nära att sälja XC60:n och köpa en sån. Synd bara att stolarna är alldeles för korta för oss som är långa. Med bättre stolar (typ XC60:ns eller tyskarnas) hade det antagligen blivit en S80 för mig vid nästa byte.

S80 MY10 blir du säkert nöjd med (möjligtvis bortsett från värdeminskningen...) :-)-)
av perhall
Det är svårt att förklara det konkret ibland, men första årsmodellen och en efter facelift kan se mycket lika ut men ändå kännas olika. Vi har en BMW 525i e60, tidig (2004), rätt plastig, knirkar en del... har varit en hel del kvalitetsproblem med den (såväl teknisk som upplevd kvalitet), har släktingar med en sprillans ny likadan, visst ser den likadan ut men är bättre ihopskruvad, tystare, tightare... samma erfarenhet hade jag med tidiga V70N 00 vs 02-03 - de senare klart bättre./PH
av Steff 99
XCThord skrev:Finns några till saker på S80 MY10 som gör den lite mer exklusiv än både V70 MY10 och S80 MY09, t.ex. vit belysning i handtagen och synliga sömmar på dörrsidorna m.m.

Har också läst i motortidningar att gången/drivlinan blivit betydligt bättre jämfört med tidigare årsmodeller av S80:n vilket ju är positivt. Som jag ser det är det näst intill vansinne att välja en S80 MY09 framför S80 MY10 (då ska man isf få en gigantisk rabatt på MY09:an). Bara krompaketet exteriört och den nya ratten gör väldigt stor skillnad!

Jag körde en fullmatad S80 D5 Summum Sport MY10 (automat) för ett tag sen, och den var faktiskt riktigt, riktigt fin. Så fin att jag var nära att sälja XC60:n och köpa en sån. Synd bara att stolarna är alldeles för korta för oss som är långa. Med bättre stolar (typ XC60:ns eller tyskarnas) hade det antagligen blivit en S80 för mig vid nästa byte.

S80 MY10 blir du säkert nöjd med (möjligtvis bortsett från värdeminskningen...) :-)-)
Håller med dej till fullo ang. S80 MY-10, förstår inte hur man tänker på Volvo när man inte ger V70 samma känsla, paket och valbar chassisättning
Är det så att V70 skall vara lastbilen och S80 limosinen...i såfall har man lyckats.
Användarvisningsbild
av Variosboy
Eller så är det helt enkelt så att S80 är testbilen för vad som komma skall i V70, så har det ju varit sen den kom. S80:in alltså...
Flödar förgasare

Kan vara själva flottören som är f&[…]

Hade samma problem och fungerade prima! Tack och b[…]

Luftfjädring gör underverk med bilen, sk[…]

Problemet är att seriösa verkstäder[…]