Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Vålvå
Läs Nordic Audi forum,där man förövrigt precis som Autopower forum (BMW) gnäller på förbrukningen inte stämmer mot uppgiven av tillverkaren.
Finns dessutom rejält med Youtube klipp om "DSG problem" typ över 100st.
av Lövet
Det finns 2 trådar som berör DSG problem på Nordicaudi. Den ena är ett konstaterat problem, och den andra undrar om det kan bli problem med DSG vid en trimning. Det var allt jag hittade.

Intressant också att Autopower tydligen skriver om felaktiga förbrukningar. Med tanke på att jag har 5000 inlägg där så har jag ganska bra koll på vilka diskussioner som förs. Förbrukningar är överlag extremt ovanliga att diskutera där. Vet i och för sig en person som är besviken på förbrukningen som kör E90 325iX Automat.
av Steff 99
Vålvå skrev:Läs Nordic Audi forum,där man förövrigt precis som Autopower forum (BMW) gnäller på förbrukningen inte stämmer mot uppgiven av tillverkaren.
Finns dessutom rejält med Youtube klipp om "DSG problem" typ över 100st.
Det sitter bara dubbelkopplingslåda i Z4 och vissa 335i modeller,sedan har jag inte sett en enda tråd om ökad förbrukning i Autopower ang. dubbelkopplingslådan.
Frågan är : till vilken nytta hänvisar man här i "jag rullar" till totala felaktigheter om andra märken ?
av Steff 99
Vålvå skrev:Tycker du ska googla problemet DSG PROBLEMS så får du se :wink:
Hittar fortfarande inget från "Autopower" ang BMW ?:-/
av Vålvå
Steff 99 skrev:
Vålvå skrev:Tycker du ska googla problemet DSG PROBLEMS så får du se :wink:
Hittar fortfarande inget från "Autopower" ang BMW ?:-/
Vad jag menade med Autopower var att det gnälls om missvisande förbrukning hos BMW ägare också,dock har det inget med växellådor att göra utan generellt.

Hej jag har märkt att det kommer diesel ur av[…]

Skruvat i luftfjädringen sen spa xc90in lans[…]

Rätt namn för denna komponent är: M[…]

Tack - Återkommer!