- tis 23 feb 2010, 12:58
4-kantsrör och vanlig box brusar dock duktigt.
Bitez skrev:Jag hade lastbågar köpta hos biltema, riktigt billiga var de, lite bök o få på men sedan så var det inga problem. Det ända som störde mig var att det var väldigt brusigt vare sig man hade last eller ej på taket. drev mig till vansinne. så inför fjällresan satsade jag på thule nya prylar, man fäster "fötterna" med en gummirem som stramas åst med ett verktyg, som är inbyggd i låset (???). Men men... så tänkte jag även köpa till deras aerodynamiska hållare, (900kr/par) men hitade inga, så det fick bli standard svarta hållarna istället. Köpte även till skidhållare, ser väldigt billiga ut, dock fungerar utmärkt.Inte för att det hör till tråden, men köper man rätt box (Thule Spirit har jag tillsammans med aeroprofilräcken - senaste varianten) så är det så gott som ljudlöst. Absolut inget störande.
Summa sumarum, mina nya lasthållare gick på 1500kr (drygt) och ytterligare 300kr för skidhållaren. Gissa om det viner lika mycket i bilen med eller utan skidor på taket. Då vänner känner man sig "LURAD!" :)))))) Jag har även funderat på köpa takbox därav satsade jag på lite bättre lasthållare, men det måste ju kännas som en tornado ovanför huvudet med en takbox. Om hållarena viner och tjuter utan ngn last på, jävlar mig vad det skulle låta med en box på. :(
4-kantsrör och vanlig box brusar dock duktigt.