Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Acidmilk
Hejsan!

Har en s80 D5 -07 automat, som inte ville starta i morse vid 20 minus-grader...den segade till lite och dog sedan helt, verkade som batteriet tog slut. Finns fortfarande lite kräm i det men nu händer inget. Dessutom kan jag inte få ut nyckeln, displayen visar att växelspaken ska i P-läget...men där är den ju redan...har avaktiverat den automatiska växelspärren och för den till olika lägen och sedan satt den i P-läget med samma resultat: för att få ut nyckeln för växelspak i P-läget. Har batteriet under uppladdning nu men har provat med ett startbatteri vid sidan om utan något resultat...den drar inte ens runt...vad göra, någon som har dykt på något liknande?
av Acidmilk
Nope hände inget...infon kanske va lite missvisande då jag menade att jag inte kopplade ur det gamla, utan körde "rakt över" så att säga...men men, det är fixat nu :D provade och göra hela systemet strömlöst dvs koppla ur det helt och hållet, va lite skeptisk till det då jag inte ville ha eventuella fel som man är tvungen och åka till verkstad för att åtgärda...men nu verkar allt vara frid och fröjd :D
av Twendor
Akkurat det sammen hende med min XC60 i går.
Dårlig batteri, og lite strøm. Dårlig kvalitet på Varta batteriet!
Du kan lese mere under "INFORMASJONSDISPLAYER I XC60 INGEN FUNKSJON" fra i går.

Jag monterade ATE keramiska belägg fram och b[…]

Köpråd v60 2015-2016, D4

Ska du ha den 4 cyl så köp 2017-2018. A[…]

230fk går snålt

Okej då ska jag kolla hur den går s&ar[…]

Vad är denna inringade i motorn? Kondensato[…]