- lör 20 feb 2010, 13:53
Jag har fått något som heter Maxi Trygg,en försäkring som skulle täcka alla fel på bilen i 2 år eller 2000 mil.(det får man när man köper begagnad bil). Förra vintern (20 februari) startar inte min bil,värmaren drog ut allt ström. Bilen hamnar på Volvo där de konstaterar felet,byter batteri och jag får veta att de går inte att göra något mer,finns inget man kan göra. Igår (19 februari) startar inte bilen igen. Jag laddar bateriet och kör till Volvo. Har inte haft bilen i 2 år men jag har kört mer än 2000 mil så Maxi Trygg gäller inte längre. Kör in på 5 direkt berättar problemet och får veta att det finns en uppgradering av mjukvara som gör att värmaren tömmer inte baterin. Jag popekar att jag hade samma fel när jag hade Maxi Trygg på den,men får veta att det spelar ingen roll om felet redan var där förra året,skall jag ha programvaran får jag betala för det. Jag tog det,betalde nästan 800 kr så var allting klar på en haltimme.
Vad tyker ni,är det verkligen rätt att Volvo tar ut betalt för något som de inte kunnde åtgärda när bilen skulle lagas gratis men ett år efter när jag får betala går att åtgärda?
(jag frågade även om vindrutespolarna som jag okså påpekade för ett år sedan,men det finns ingen lösning på det ,sa dem till mig)
Slezi
Vad tyker ni,är det verkligen rätt att Volvo tar ut betalt för något som de inte kunnde åtgärda när bilen skulle lagas gratis men ett år efter när jag får betala går att åtgärda?
(jag frågade även om vindrutespolarna som jag okså påpekade för ett år sedan,men det finns ingen lösning på det ,sa dem till mig)
Slezi