Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av XC90_Executive
Jag är i ett läge där jag byter ner mig i motor från V8 (S80) till en XC60 D5 R-design. Jag hoppas att Polestartrimmet ska hjälpa mig lite iallafall. :wink:

Har annat om jag vill gasa med bensin sen också... :)
Användarvisningsbild
av Appel
Jag valde till rätt mycket utrustning på min T6'a bland annat med tanke å att den skall vara rätt attraktiv för dom som tycker sig ha råd att betala vad bensinen kostar om några år multiplicerat med bränsleförbrukningen....

Korkat? Jo, sannolikt, men jag njuter varje kilometer tills det är dags att byta till något "modernare"!
Användarvisningsbild
av Appel
XC90_Executive skrev:Jag är i ett läge där jag byter ner mig i motor från V8 (S80) till en XC60 D5 R-design. Jag hoppas att Polestartrimmet ska hjälpa mig lite iallafall. :wink:

Har annat om jag vill gasa med bensin sen också... :)
:D :D :D
Användarvisningsbild
av XC90_Executive
Nu på vintern är förbrukningen ganska hög på S80in också. Blytung gasfot och den bränsledrivna värmaren gör det inte bättre :wink: . 21l/100km i snitt över ett par tankar 98 oktanig bensin är väl manligt?! :lol: :wink:

Så på ett sätt kanske D5 gör att jag lugnar ner tempot lite! :wink:
av Steff 99
XC90_Executive skrev:Nu på vintern är förbrukningen ganska hög på S80in också. Blytung gasfot och den bränsledrivna värmaren gör det inte bättre :wink: . 21l/100km i snitt över ett par tankar 98 oktanig bensin är väl manligt?! :lol: :wink:

Så på ett sätt kanske D5 gör att jag lugnar ner tempot lite! :wink:
Har du tur så kanske du sänker förbrukningen med en liter milen............D5:an är ganska törstig också för att vara en diesel. :cry: speciellt om man gasar "lite"
Ökad komfort med 17”

Har dessa 17” på vinterdäcken o[…]

Det finns också statistik som visar att whip[…]

Var köpa stödbatteri?

Jag är hyfsat säker på att du klar[…]

Anslutningar motorblock B21

Nya frågor om anslutningarna på Blocke[…]