Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Henry_Fågeljazz
Jag har också lagt märke till att säljarna inte riktigt kan "sälja in" Four-C. "Det säljer vi väldigt sällan blir svaret", när man vill få information om systemet.

Jag valde detta i alla fall och är nöjd. Självklart kan inte ett passivt chassi mäta sig med detta.

Ska bli intressant att testa när det bli barmark och sommarhjulen är monterade.

Hälsningar

Henry
av Amli
Det är verkligen stor skillnad de olika sättningarna mellan. Vanligtvis kör jag mest på sport sommartid och på landsväg. Comfort blir det när jag kör saktare i stan samt när det är sämre väglag. Vid hårdare körning, Advance :twisted:
Man blir förvånad hur lite en bil som XC70 kränger i advance läge i riktigt hård kurvtagning. Jag provade även en V70 II T6 utan Four-C och den var avsevärt mycket mer svajig. Sen kan man förstås inte komma undan den högre tyngdpunkten som är på XC70.

Hur som helst, Four-C funkar väldigt bra och det är verkligen stor skam om inte återförsäljarna lyckas sälja in det bättre.
av tunnis
Jag förstår inte riktigt alla dessa hyllningar till Four-C. :roll:

Jag har det på min bil och använder det väldigt sällan, kör nog 90% med komfortläget.

Det är endast när vi åker ut till landet som slingervägarna där "kräver" sport eller advance-läge.

Kommer under våren att beställa en X60 och är väldigt tveksam till att lägga 16000 på Four-C det blir nog ett panoramatak istället.
av Twendor
tunnis skrev:Jag förstår inte riktigt alla dessa hyllningar till Four-C. :roll:

Jag har det på min bil och använder det väldigt sällan, kör nog 90% med komfortläget.

Det är endast när vi åker ut till landet som slingervägarna där "kräver" sport eller advance-läge.

Kommer under våren att beställa en X60 och är väldigt tveksam till att lägga 16000 på Four-C det blir nog ett panoramatak istället.
Vil bare anbefale deg å få prøvd to utgaver av Xc60 før du velger det bort. Det betyr mere for en bil som Xc70-Xc60.
Kjører du mest i Comfort i V70, så er orginal i Xc60 nærmere sport.
Hadde selv Four-C på min V70 og forskjellen var ikke spesielt merkbar på den.
av tunnis
[quote]
Kjører du mest i Comfort i V70, så er orginal i Xc60 nærmere sport.
[quote]
Intresant att du skriver så, jag lånade nämligen hem en XC60 med standardchassi igår/idag och både jag och frugan reagerade på att den upplevdes sötigare "sportigare" än vår V70 Four-C komfort. :-)-)
Ska försöka provköra en XC60 med Four-C innan vi bestämmer oss, dessvärre är det nog svårt att hitta någon sådan för provkörning ?:-/
Användarvisningsbild
av XC90_Executive
Jag har en S80 V8 med Four-C och det gör verkligen skillnad! Jag har kört alla modeller både med Four-C och utan. Tycker att det är värt 16000, oavsett modell.

Pressar man XC70 (4C) och V70 (4C) på bana märker man tydligt att XC70in inte går lika bra i kurvorna. Men tror det är väldigt få som gör det, så det kan nog kvitta. :wink: Four-C gör ju så mycket mer än bara ändrar hårdhetsgraden på fjädringen. Det är ett grymt avancerat system som gör underverk, enligt mig!

Jag kör på läge Sport ~80%, Advanced ~15% och Comfort ~5%
av Twendor
Jeg har kjørt tre Xc60 uten Four-C, og alle virket som min med Sport i innstillingen.
Jeg har kjørt både My 09-10, og de virker Sportslig innstilt i utgangspunktet.
Jeg kjører for det meste i Comfort med min ca 80%, har blitt diskutert tidligere her på forumet.

Men ikke velg bort Panoramasoltak, det passer bilen meget godt, og det blir et fint lys inne i bilen.
Lykke til, Xc60 er en kjempebil.

Men jag förstår inte riktigt. Kan de in[…]

Nu när dom har tagit bort körlägesr[…]

Haha, vi har olika synsätt märker jag. […]

077 och 085 skillnad

Vet någon om det är någon skillna[…]