Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Diesel5
VolvoB20 skrev: Riktigt snyggt tycker jag. Blir avis... Men förstör nu inte bilens taklinjer med en helikopterplatta, jag tycker "originalpoliern" där taket redan från början är utdraget någa cm över bakrutan är precis rätt.
Ne nån helikopterplatta blir det inte =) men en smäcker vinge som går lite högre än taket typ uppsvängd i mitten ska vi ha om jag bara hittar nån :-)-)
Användarvisningsbild
av VolvoB20
Diesel5 skrev:
VolvoB20 skrev: Riktigt snyggt tycker jag. Blir avis... Men förstör nu inte bilens taklinjer med en helikopterplatta, jag tycker "originalpoliern" där taket redan från början är utdraget någa cm över bakrutan är precis rätt.
Ne nån helikopterplatta blir det inte =) men en smäcker vinge som går lite högre än taket typ uppsvängd i mitten ska vi ha om jag bara hittar nån :-)-)
Fy fan vad bra om det funnits en sådan här spoiler i snyggt och modent utförande.

Denna klassiker styrde ner ren luft som kom farande över taket längs bakluckan så den höll sig ren och fin i alla typer av skitväder och blöta vägar.

Bild

Samma sak sitter ju i hörnen på lastbilshyttens hörn och håller sidorna rena, en lastbil jag körde hade den ramlat av på och vips blev den sidan ful med skit ända upp till halva rutan, lika illa som bakluckans nedskitning på en kombi.

Bild
Senast redigerad av 1 VolvoB20, redigerad totalt 0 gånger.
Användarvisningsbild
av VolvoB20
Diesel5 skrev:Fast å andra sidan.... NEEEJ!!!! Snacka om att döda alla sorts linjer på en bil (H) fast funktionen kanske det inte var något fel på =)
Med en duktig designer borde man kunna göra en sådan som både är snygg och gör nytta, de som finns idag gör ju absolut noll, zero, nada, inte ett skit nytta.

På lastbilarna har man ju fått till en snygg integration
av Steff 99
VolvoB20 skrev:
Diesel5 skrev:Fast å andra sidan.... NEEEJ!!!! Snacka om att döda alla sorts linjer på en bil (H) fast funktionen kanske det inte var något fel på =)
Med en duktig designer borde man kunna göra en sådan som både är snygg och gör nytta, de som finns idag gör ju absolut noll, zero, nada, inte ett skit nytta.

Det är smällar man får ta, vi har en stor lastvolym men en bakryra som är nära lodrät, skall rutan hålla sig hyfsat ren så måste den luta, som på många andra kombi, då klagas det ofta på att det tar lastvolym istället.
av Steff 99
VolvoB20 skrev:

Det är smällar man får ta, vi har en stor lastvolym med en bakruta som är nära lodrät, skall rutan hålla sig hyfsat ren så måste den luta, som på många andra kombi, då klagas det ofta på att det tar lastvolym istället.
Användarvisningsbild
av VolvoB20
Steff 99 skrev:Det är smällar man får ta, vi har en stor lastvolym med en bakruta som är nära lodrät, skall rutan hålla sig hyfsat ren så måste den luta, som på många andra kombi, då klagas det ofta på att det tar lastvolym istället.
Inte behöver det inkräkta på lastutrymmet, det skulle räcka med en snygg integrerad spolier som "hyvlar-av" några millimeter av luftstömmen över taket och skickar ned den luften parallellt över glasytan på bakrutan för att den ska hålla sig ren.

Det är ju kosntigt att folk betalar 4000 kr för en extra bakspolier som gör noll i nytta och bara ska se ball ut. Lite funktion kunde man väl få för pengarna också.
Användarvisningsbild
av Spid3r
De svarta hjulen var inte fel på den bilen, jag jagar faktiskt Volvo "original" Odysseus 18", tycker att de är snyggaste fälgar Volvo levererat.
V60 sliter däck bak

Så där snett blir det inte av att cambe[…]

Helljussignal V50

Hjälp!! Var kan man enklast ansluta för […]

Jag har i många år haft en Festo kemik[…]

Ad-blue trix?

Då kanske det finns nåt att häll[…]