Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av AndersP
Cool XC60 måste man säga. Grattis !!
av Petzzon
XC90_Executive skrev:Grattis! Fått nån prel.lev?

Inte teknikpaketet förresten? Keyless är för bra för att avstå! Vad blev det för färg?
V16 har ju haft en R-design på order som nu specas om så sparade nog några veckor mot en nybeställning.

Nix hoppa keyless har inte fattat vitsen riktigt visst är det säkert ok att bara kunna starta bilen men tycker inte det är så jobbigt att soppa in nyckeln först. Allt har ett pris.....

Blev en svart solid med Ljus/espressobrun inredning
av Petzzon
AndersP skrev:Cool XC60 måste man säga. Grattis !!
Här kommer förövrigt en bild på fälgen som bilen förses med.

Bild
Användarvisningsbild
av AndersP
Petzzon skrev:
AndersP skrev:Cool XC60 måste man säga. Grattis !!
Här kommer förövrigt en bild på fälgen som bilen förses med.

Bild
Nä nu blev man avis :-O)
Användarvisningsbild
av XC90_Executive
Petzzon skrev:V16 har ju haft en R-design på order som nu specas om så sparade nog några veckor mot en nybeställning.

Nix hoppa keyless har inte fattat vitsen riktigt visst är det säkert ok att bara kunna starta bilen men tycker inte det är så jobbigt att soppa in nyckeln först. Allt har ett pris.....

Jag tycker att det är ett måste! Dessutom kan man ju då se "statusen" på bilen genom att trycka på "i"-knappen. Om man har låst, om larmet har gått t.ex. HP kostar 4000 och PCC 7000 men i teknikpaket 1 kostar det 8000kr totalt.

Svart solid är snyggt, men efter första tvätten ser det inte lika kul ut! :wink:
av Petzzon
XC90_Executive skrev:
Petzzon skrev:V16 har ju haft en R-design på order som nu specas om så sparade nog några veckor mot en nybeställning.

Jag tycker att det är ett måste! Dessutom kan man ju då se "statusen" på bilen genom att trycka på "i"-knappen. Om man har låst, om larmet har gått t.ex. HP kostar 4000 och PCC 7000 men i teknikpaket 1 kostar det 8000kr totalt.

Svart solid är snyggt, men efter första tvätten ser det inte lika kul ut! :wink:
Skillnaden blir ofta något större sällan man får rabatt på paketen medans HP stereon betala jag 3740:- för.
Valde subwoofer istället denna gång.

Velade lite ang färgen men metallic är för dyrt! Sen är det en arbetsredskap för mig bilen skall rulla 2 år och ca 15000 mil men visst vill ja den ska se hyfsat välvårdad ut hela tiden.
av swemax
Är i stort nöjd med ACC nu när man lärt sig hur man skall "parera" inför omkörningar etc.
Det enda som stör mig är att det inte går att använda den som en vanlig CC när radarn blir för skitig/täckt.
Ur säkerhetsperspektiv blir det väl inte annorlunda än en vanlig CC?
Är det någon som vet om det går att ladda annan mjukvara som tillåter vanlig CC vid täckt radar?
Användarvisningsbild
av XC90_Executive
swemax skrev:Ur säkerhetsperspektiv blir det väl inte annorlunda än en vanlig CC?
Är det någon som vet om det går att ladda annan mjukvara som tillåter vanlig CC vid täckt radar?

Dom har nog resonerat så att när det är så dåligt väder att den inte fungerar så ska man inte använda farthållaren alls.

Jag har bara varit med om en gång där den har kopplats från och då regnade det så mycket att trafiken rullade på i 30km/h på E6 (där det är 120km/h).
av swemax
Det finns två anledningar till varför ACC lägger av
1 Så mycket snö, regn eller annan skit i luften att radarn inte ser men då lär man inte se själv heller och kör förhoppningsvis inte med CC heller
2 Sensorn täckt med ngt typ modd, snö, is eller så men inte nödvändigtvis dålig sikt.
Jag har haft problem i snörök/kraftigt snöfall som resulterade i både typ 1 och typ 2 problem totalt ~3ggr
Samt i blöt modd som reulterade i typ 2 problemet totalt ~6ggr på ~1200mil
I snöröken köper jag resonemanget men inte i modd och det är där jag haft mest problem.
Men det går ju att koppla in en CC även i snörök så om Volvo resonerat på det viset är det väl ytterligare ett exempel på att man som förare inte är betrodd att kunna fatta egna beslut huruvida det är lämpligt eller ej

Annars kan man ju tycka att just i dålig sikt skulle radarn vara mest användbar men den går väl inte riktigt att likna vid en riktig, typ som fartyg använder vid tjocka
V60 sliter däck bak

Så där snett blir det inte av att cambe[…]

Helljussignal V50

Hjälp!! Var kan man enklast ansluta för […]

Jag har i många år haft en Festo kemik[…]

Ad-blue trix?

Då kanske det finns nåt att häll[…]