Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av ~Kalle~
Men har man värmaren sådär är framrutan isfri på max 20 minuter och sidorutorna är inte långt efter, har du värmaren placerat på golvet liggandes så tar det flera timmar innan det är isfritt!
av Lacke
Jag har en Calix K3-värmare (2000W) och den har jag stående på "kardantunneln" bak.
Klämde in ställningen under mitt-konsolen och strippade fast andra delen i golvmattan.
Så den blåser varmluften rakt upp i sensorerna i taket = "låg känslighet"
Användarvisningsbild
av Variosboy
~Kalle~ skrev:Men har man värmaren sådär är framrutan isfri på max 20 minuter och sidorutorna är inte långt efter, har du värmaren placerat på golvet liggandes så tar det flera timmar innan det är isfritt!
Vem har sagt att värmaren ska ligga på golvet??
Användarvisningsbild
av ~Kalle~
Många brukar ha den liggandes på golvet på passagerarsidan, vad jag vet iallafall :???:
Användarvisningsbild
av Bothner
Varm luft stiger. Då är det smart att låta luftströmmen passera under t ex förarstolen så den är varm o go när man sätter sig. Den varma stolen och luftströmmen värmer resten av kupen också. Sen beror det ju på om man bara har en halvtimmes timer i eluttaget, då kanske avisad ruta är prio ett. Jag tycker att t ex 1000w räcker för helt ok värme i hela bilen, men då står den på hela natten :oops:
Användarvisningsbild
av Racetwin2
Bothner skrev:Varm luft stiger. Då är det smart att låta luftströmmen passera under t ex förarstolen så den är varm o go när man sätter sig. Den varma stolen och luftströmmen värmer resten av kupen också. Sen beror det ju på om man bara har en halvtimmes timer i eluttaget, då kanske avisad ruta är prio ett. Jag tycker att t ex 1000w räcker för helt ok värme i hela bilen, men då står den på hela natten :oops:
Jag har min ståendes upp men har då aktiverat "nedsatt skydd". Jag har ställt in det så att bilen frågar varje gång jag kliver ur. Sedan har jag en vanlig inomhustimer och låter kabeln gå under garageportbladet och ut till bilen. Den startar 1,5 timma innan jag går in i bilen. Funkar perfekt! Har två effektlägen på kupéfläkten (Volvo original) 600 resp 1200 tror jag och 600 är lagon ned till ca 5 plusgrader. Är det under det så kör jag på det högre effektläget.

Både isfri ruta, varm motor och varm kupe :-)
Ny Kartuppdatering

Hade en V60cc-21 för ett tag sedan. Köpt[…]

Åkte till affären för handling. Al[…]

Nästa elbil från Volvo?

Hursom, får hoppas att det finns några[…]

Jag tycker att jag hör över/undertrycksl[…]