Bothner skrev:Varm luft stiger. Då är det smart att låta luftströmmen passera under t ex förarstolen så den är varm o go när man sätter sig. Den varma stolen och luftströmmen värmer resten av kupen också. Sen beror det ju på om man bara har en halvtimmes timer i eluttaget, då kanske avisad ruta är prio ett. Jag tycker att t ex 1000w räcker för helt ok värme i hela bilen, men då står den på hela natten 
Jag har min ståendes upp men har då aktiverat "nedsatt skydd". Jag har ställt in det så att bilen frågar varje gång jag kliver ur. Sedan har jag en vanlig inomhustimer och låter kabeln gå under garageportbladet och ut till bilen. Den startar 1,5 timma innan jag går in i bilen. Funkar perfekt! Har två effektlägen på kupéfläkten (Volvo original) 600 resp 1200 tror jag och 600 är lagon ned till ca 5 plusgrader. Är det under det så kör jag på det högre effektläget.
Både isfri ruta, varm motor och varm kupe

http://www.garaget.org/Racetwin2
The S rides low on fat noisy tires. It has a harsh, bone breaking ride that jiggles your jowls and rattles the trim. It is as loud and as uncomfortable as Rod Stewards leopard skin disco trousers - Jeremy Clarkson