Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av nilsotto
Här är trådskaparen tillbaka vid tangentbordet igen. Tyvärr tycker jag ämnet flippat ut fullständigt i en allmän miljödebatt. Det var verkligen inte min mening. Jag är fortfarande lika förvirrad om vilken modell jag ska välja. Det fanns dock ett intressant inlägg om en ny 2.0T motor. Ingen som har inside-information om när denna ska släppas? Förmodar att det rör sig om en direktinsprutad bensinare? Men jag har också hört rykten om en 1.6:a ?
Användarvisningsbild
av XC90_Executive
nilsotto skrev:Här är trådskaparen tillbaka vid tangentbordet igen. Tyvärr tycker jag ämnet flippat ut fullständigt i en allmän miljödebatt. Det var verkligen inte min mening. Jag är fortfarande lika förvirrad om vilken modell jag ska välja. Det fanns dock ett intressant inlägg om en ny 2.0T motor. Ingen som har inside-information om när denna ska släppas? Förmodar att det rör sig om en direktinsprutad bensinare? Men jag har också hört rykten om en 1.6:a ?
2 liter direktinsprutad 4 cyl. turbomotor. Den heter "B4204T6". Bör dyka upp snart.

1,6 DI turbo blir lite senare tror jag, med lite mindre effekt, i två versioner.
Användarvisningsbild
av Variosboy
nilsotto skrev:Här är trådskaparen tillbaka vid tangentbordet igen. Tyvärr tycker jag ämnet flippat ut fullständigt i en allmän miljödebatt.

Då var jag inte helt ute å cyklade förut då! :wink:

..Funderar om det kan vara någon diod i ge[…]

Generator laddar ej batteriet

Byt lampan i instrumenthuset så löser d[…]

Tycker att ljudsystemet i min bil låter rikt[…]

Mät på batteriet samtidigt som du f&oum[…]