Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Hej

Har just beställt en 10'a och tänkte kasta in xenon i helljuset när jag får den. Någon som har tips om hur man ska gå till väga. Nån som testat 50 och 70w kitten ? Vad är tändtiden på dem ?

Eller ska man sikta på 35Wattarna ?

Tänkte köra på det här istället för x-tra ljus då det inte syns så tjuven håller sig borta och då volvo vill ha 4-5000 för att göra förberedelse för x-tra ljus. Vilket jag anser är dyyyyrt. På 9-3an tog dom 2000 för att fixa det...

Vore kul med lite monteringstips.
berrob skrev:Det var inte det jag frågade om. Istället få att få ihop en tråd med bra tips så blir detta ytterligare en skit tråd.
Tråden heter ju till och med "Xenon helljus !" och gäller V70II exkat samma som din nya tråd.

Där har folk provat 35, 50 och 75 w och talar om sina erfarenheter.

Att det blir så mycket skittrådar beror ju att ingen ens orkar scroll ned lite på sidan utan skapar exakt samma tråd för femtioelfte gången och ingen av trådarna blir speciellt heltäckande för ingen orkar svara femtioelva ggr på samma fråga.
Oavsett vilket så kan jag iaf konstatera att det finns dom som vet, och här kommer ett korrekt svar. Föhoppningsvis kanske någon moderator kan ta bort det som inte är väsentligt i denna tråd.

=========================================================================
tog 70 W (idag finns nog "bara"60 W) från xenonkungen
vid start som halogen, efter 3 sekunder enormt ljus.
35 W är snabbare men jag vill inte byta.

Har H7 som jag fick pilla med för att sätta dit, då H7 har plåtsockel och xenon H7 har plastsockel dvs lite tjockare. Idag ryktas att det är plåt även på xenon??
Ballasten fäste jag på täcklockets insida (självhäfande tape) och resten av dosa + sladdar inne i lamphuset! Så det syns inte utanför. Alla bilar är lite individuella, men nya V70, xc70 etc monteras enkelt. Sedan bara ansluta ordinarie kontaktdon och köra
Lycka till

========================================================================

..Funderar om det kan vara någon diod i ge[…]

Generator laddar ej batteriet

Byt lampan i instrumenthuset så löser d[…]

Tycker att ljudsystemet i min bil låter rikt[…]

Mät på batteriet samtidigt som du f&oum[…]