Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Røilern
Jeg skal kjøpe lasthållare til en XC70.

Jeg trenger hållare både til et sett Thule sykkel holdere og en Skiguard 950 skiboks.

Det ser ut som om Volvo har tre forskjellige løsninger - er det noen som har erfaringer/anbefalinger til noen av disse, eller somkan anbefale noe annent?

Dette ser finest ut synes jeg - men fungerer det med en skiboks og hva med sykkelhållare
Bild

Disse to ser ut som standard Thule stativer
Bild
av swemax
Vingprofil fungerar då(r)ligt med skibox eftersom de är krökta dock väldigt snygga.

Jag köpte Nr 2 (för att få t-spår) och standard thule är det inte(men säkert tillverkat av dem) utan du spänner med en Volvo momentnyckel.
Dessutom var de billigare hos Volvo än att köpa standard Thule på bensinstationen
av para
Jag hade vingprofil-lasthållare till min xc90 och var också orolig innan jag köpte takbox.
Köpte en Thule Excellence med thules power-grip, en gripklo, och det passade bra.
T-spår behövdes inte.
av swemax
OK visste inte att det funkade med powergrip men med andra boxar är det inte så lyckat
hade vingprofil på min XC90

t-spåret är till övriga tillbehör
av Røilern
para skrev:Jag hade vingprofil-lasthållare till min xc90 och var också orolig innan jag köpte takbox.
Köpte en Thule Excellence med thules power-grip, en gripklo, och det passade bra.
T-spår behövdes inte.

Kommer boxen nærmere biltaket med vingprofil-lasthållare ?

Jeg har en Skiguard 950 box och den er lav - gjør seg bra når det er liten avstand til taket.
av swemax
Nej, vingprofil är "bågformad" så den blir högre på mitten än de andra typerna som är raka.
Trasig Renault Scenic

Otroligt inspirerande och intressant läsning.[…]

här sitter det

Du har väl sökt hjälp igen på[…]

Nja, riktigt så enkelt är det inte. Ja[…]