Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

nr7 skrev:Jag var också lite bekymrad över det här med att ta sig ut när jag valde Herrgårdsvagnspaketet.

Säljaren tipsade om att framrutan tydligen är relativt lätt att sparka ur ramen inifrån. Skulle man ha oturen att hamna i en sådan situation är det värt ett försök.
Allt är ju relativt men det kanske är som säljaren påpekar. Anledningen till att jag valde bort det var det här med att kunna ta sig in i bilen ifall min yngsta grabb eller våra husdjur blir ofrivilligt inlåsta i bilen och nyckeln ligger i densamma, men som sagt så prioriterar man olika.
Forumsreglerna skrev: • Anstötligt språk tillåts inte. Ser vi sånt, kommer inlägget raderas utan förvarning. I grövre fall kan det leda till avstängning.
• Behandla övriga medlemmar av forumet med respekt.
• Du går med på att inte posta något störande, stötande, vulgärt, hatiskt, hotande, sexuellt anspelande eller något annat material som kan tänkas bryta mot någon tillämplig lag. Skriv inget som kan vara kränkande för enskild person. Vi moderatorer behöver inte motivera varför ett inlägg raderas eller varför en avstängning har skett. Följs reglerna och du agerar med allmänt hyfs skall det nog inte vara några som helst problem.
:roll:

Läs igenom dessa och begrunda, var detta en nyhet så gå även in i forumsreglerna och läs på övriga regler.

Jag räknar med att ni är tillräckligt vuxna för själva inse vilka inlägg i tråden som är oacceptabla och hoppas att det nu inte kommer några fler sådana. I annat fall så kommer jag gå fram med saxen och ta bort inlägg -> risken är att även nyttig information försvinner för att den som inte skrivit kunnat göra det på ett korrekt sätt.
Ronnbaeck skrev:Laminerade rutor ger en lägre ljudnivå, svårare att ta sig in i och att ta sig UR. Tänk om du råkar köra ner i vatten. Elhissarna fungerar inte och du kan inte slå dig ut genom rutan. trevlig död!
Ja visst, så kan man tänka. Men det går att öppna dörrarna direkt man har "landat" i vattnet.

Vänder man på det - Om man inte har laminerade rutor så kanske man krockar, slår runt och dör av att något har flugit IN i bilen istället....

Så hur man än vrider och vänder på det så finns det för- och nackdelar. Eftersom sannolikheten att man ska köra ner i vattnet är ganska liten så är jag hellre skyddad mot hög ljudnivå och mot föremål som kan flyga in i bilen.
  • 1
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9

Kväveoxider är inga "partiklar"[…]

Har just dessa hybrider annan AC än andra v60[…]

Jag hittade på ett Amerikanskt forum en med […]

Trasig Renault Scenic

Otroligt inspirerande och intressant läsning.[…]