Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av 164E
Jag funderar på att fastmontera en kupévärmaren i en V70II men är lite osäker på var… sidovägg vid benutrymmet är en plats, men jag funderar även på att sätta den under handskfacket (har inte kollat helt, men tror den skulle få plats - det är en Calix SlimLine). Så till frågan - finns några tips/erfarenhet om bra placering eller varning om var man inte bör trycka in skruvar pga av vad som döljs bakom?
Användarvisningsbild
av Sparkz
Tänk på oss som ska in under handskfacket och byta kupéfilter varje service, kupévärmare och barnstolar i framsätet, morr! Sen sitter det ju en elcentral där också. Sätt den i alla fall så man inte måste skruva loss fästet varje gång för att kunna ta ner plasten där.

Och kolla alltid baksidan av paneler innan du matar i skruv. (Kompisen borrade i en styrenhet för 30 000 när han skulle montera telefon i en skogsmaskin, lite jobbigt...)
Användarvisningsbild
av Racetwin2
Hej!

Ja en kupévärmare tar en del plats och den gör ett utmärkt jobb även om den ligger på golvet. Jag har haft detta på två bilar i rad. Prova att sätta dig i framsätet och försök hålla den där du tänkt ha den fastmonterad. Det finns inte mycket plats kvar runt knän etc. och ingen höjdare för den som råkar sitta fram om man skall åka lite längre. Lättare isf att ha den på golvet rycka ur sladden och lägga den i bagaget när det sitter någon fram eller ha den kvar på golvet. Kalluften söker sig dessutom mot golvet vilket är ytterligare ett skäl till den placeringen.

Enligt mig vinner du iaf inget i varken funktionalitet eller utrymme på att fastmontera den.
XC90 USA Köp med motorproblem

Det låter som ett totalhaveri och ett motorb[…]

V50 2.0D 2005.

V50 2005. 2.0D Turbo stänger av sig spontant.[…]

Volvo som inte startar.

Har du kollat så kamremmen är hel? &Aum[…]

Min jobbkompis hade två dörrar i polarv[…]