Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Twendor
God fornøyelse.

Husk dette er en NY motor, dobbelturbo og 420 NM. Kjører en slik selv, og er fornøyd.
Min forrige var en V70-D5(185 hk)-awd 07. Og den virket mindre sprek.
Begge bilene fullastet av utstyr veier ca 1800 kg.
av frbjerke
En sak er i alle fall klar; to barn er nok, for med tre barn må man kjøpe stygg bil...( 7-seter :lol: )

Min erfaring er at V70, også de nyere er mykere satt opp enn XC60. XC60 kjennes som en vanlig personbil, mens man får mer seilskutefølelse i V70'en. Om man da har barn som ikke er sjøsterke er det kun et spørsmål om tid før en eller begge avleverer siste måltid utover bilstolen og i baksetet, og det er IKKE gøy (kul) å vaske spy ut av bilen uansett hvem som har spydd eller hva som er spydd...
av XCThord
Jag har inte mätt upp några utrymmen, men jag har testat många gånger både i min egen XC60 och i andras V70:or, och det man kan säga är att V70n har bättre bagage medan XC60:n har bättre utrymmen om man sitter fyra vuxna i bilen. Vet att V70 har bättre kupéutrymmen på pappret, men för mig (1,95 lång) är det omöjligt att sitta bakom mig själv i V70:n, men det går bra i XC60:n pga den högre sittställningen.
av joschua
Tack för alla svar! Nu har jag testat xc60 och det var en trevlig bekantskap. Jag testlastade vagnen och lite andra prylar och det blir nog lite trångt ändå. Det funkar, men det är inte mer och just nu känner jag att jag vill ha max funktion. det är så mycket annat som tar tid att jag inte orkar hålla på och fundera p åhur man ska lasta bäst.

Mvh

Johan

98oktan

Instabil styrning (XC70 -16)

Som allerede nevnt: Främre länkarms buss[…]

Motorproblem

Hej, Jag har fått ett problem med min V70-09[…]

D4 VEA dricker olja

Nu är allt klart för att lyfta i motorn […]