Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av VolvoDubai
Jag har precis köpt en begagnad Volvo S80 V8 AWD fullutrustad förutom BT, USB och radar med 3000mil på klockan, är bosatt i Dubai så soppan är något billigare än vatten på flaska vilket gjorde V8 till ett naturligt val :wink:

Var trogen SAAB fantast innan men dom är lite väl dyra här och begagnad marknaden är väldigt liten, vill inte köra Tyskt för det gör alla andra och S80 är förbannat sexig och säker vilket kan vara bra här med över 135.000 olyckor per år. Bilder kommer senare för jag väntar fortfarande på mina plåtar, den här stått i mitt garage i 4 dagar nu och det kliar nått fruktansvärt i högra foten.

Bilen är i perfekt skick förutom en liten klarlacks repa på sidan som kan putsas bort och en repa i lädret på passagerarsätet. Tyvärr så är bilen levererad med Svensk konfiguration och har inte ventilerade säten vilket är lite surt med tanke på att det lätt blir över 50 grader här på sommaren. Den har dock mörk v-cool tint (lagligt här) och det hjälper förhoppningsvis en del när solen brassar på.

Har bara 1 bild och bilen är smutsig pga att den stod parkerad i ett öppet garage och som ni kan se så var en polare på besök och kunde inte låta bli att repa lacken lite.
Bild
Senast redigerad av 2 VolvoDubai, redigerad totalt 0 gång.
Användarvisningsbild
av Krollspell
Grattis till en underbar bil! Är säker på att du kommer att uppskatta det mesta, men prestandan och den låga ljudnivån lär bli en av många nya upplevelser från Saaben :-)
Användarvisningsbild
av kez_style
Du kommer gilla S80n! Innan jag körde BMW körde jag Saab 9-3 aero och 9-5 aero..... till sist kom jag till Volvo S80! Säkrare och komfortablare bil är svår att hitta (inom samma pris segment) :)
av VolvoDubai
Tackar för alla kommentarerna !!! Kör frugans Peugot 206 fn och det känns sådär lagom roligt. Letade efter en begagnad S80 i över 5 månader innan jag hittade en som var fräsch och med rätt utrustning.
av VolvoDubai
Guligan skrev:Härlig bil. Är den importerad från Sverige?
Här så får man bilarna med något som dom kallar GCC Spec (Gulf Cooperation Council) vilket oftast betyder fullutrustade US versionen med upphottad AC. När man sen tar med sig bilen till Europa så är man tvungen att byta lite saker för att den ska gå igenom men förra ägaren planerade att ta med sig bilen till Europa så han special beställde sin. Det var vad han sa till mig, kan ha varit nån modell som blev över och såldes billigt men det spelar inte så stor roll för mig förutom att jag inte har ventilerade säten.

Det går med dubbla skruvstäd rätt […]

startsperre

Fant ut Disse Paramette.

Men läsaren visar ju massa felkoder,vilka &au[…]

Visa din semesterbil(d)

Fin dag på sjön idag. Nästan tre v[…]