- ons 14 okt 2009, 15:58
#330907
Jag vill gärna byta ut min MY05 V70 2.5T AWD mot en ny eller nästan ny V70. Då jag helst vill fortsätta med AWD och gärna manuell så är det kört. (Eftersom något sådant inte finns till MY10 V70II, om jag inte väljer en XC70 D5 man)
Då jag inte kör speciellt långt per år så lönar sig inte diesel och eftersom V70II är tyngre så blir den väl trött, även med nya D5:an. Vad återstår då? Skippa AWD och köpa en 2.5FT ? Eller gå på en T6a ??
Prisskillanden mellan en 2.5FT Summum och T6 är runt 82' listpris. Är AWD, aut och 285hk värt det?
Finns det någon T6 ägare eller annan som tycker något?
PS, jag vet att T6 drar massor med bensin, men det gör min redan nu så på det stora hela kvittar den frågan. ds
Då jag inte kör speciellt långt per år så lönar sig inte diesel och eftersom V70II är tyngre så blir den väl trött, även med nya D5:an. Vad återstår då? Skippa AWD och köpa en 2.5FT ? Eller gå på en T6a ??
Prisskillanden mellan en 2.5FT Summum och T6 är runt 82' listpris. Är AWD, aut och 285hk värt det?
Finns det någon T6 ägare eller annan som tycker något?
PS, jag vet att T6 drar massor med bensin, men det gör min redan nu så på det stora hela kvittar den frågan. ds
MY17 V90 D5 AWD R-Design
Tidigare: MY14 V70 T6 AWD Polestar, MY12 V70 T6 AWD Polestar, MY10 V70 D5 AWD Summum Polestar, MY05 V70N 2.5T AWD Business+, MY02 S60 2.4T Business m Sportpkt, MY99 S40 T4 "Slangbellan"
Tidigare: MY14 V70 T6 AWD Polestar, MY12 V70 T6 AWD Polestar, MY10 V70 D5 AWD Summum Polestar, MY05 V70N 2.5T AWD Business+, MY02 S60 2.4T Business m Sportpkt, MY99 S40 T4 "Slangbellan"