Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Efter nästan 1års innehav av S80 T6 hittade jag häromdan en telefonlur på insidan av locket
på mittfacket.

Bilen har ju givetvis inbyggd telefon.

Provade att ta loss den från förarsätet:Inte smidigt!Går ju knappast i farten.
Testade från baksätet med risk att bryta av gångjärnen i locket:Inte smidigt!

Instruktionsboken har jag inte läst,somnar efter 5 sidor.

Så,hur är den luren tänkt att användas?

Någon som använder den?
Det är för att göra "privata" samtal. Så enkelt är det! :wink:

Man ringer upp som vanligt, sen tar man loss luren och då flyttas ljudet till den istället. Det finns ingen anledning att använda den när man sitter själv i bilen. En passagerare har använt den i min bil.
Har själv en telefonlur i facket och det är lätt att ta upp den. Har man inte sett var man har efter ett år i bilen kan jag ej ge er några råd. Vet ni vad övriga knappar, reservhjul, m.m. finns?
av erc
Thord skrev:Har själv en telefonlur i facket och det är lätt att ta upp den. Har man inte sett var man har efter ett år i bilen kan jag ej ge er några råd. Vet ni vad övriga knappar, reservhjul, m.m. finns?
Du är allvarligt allergisk mot instruktionsboken va? :) Övriga knappar? Vilka funktioner har du hittat egentligen? Misstänker att du använder en bråkdel av bilens finesser...
erc skrev:
Thord skrev:Har själv en telefonlur i facket och det är lätt att ta upp den. Har man inte sett var man har efter ett år i bilen kan jag ej ge er några råd. Vet ni vad övriga knappar, reservhjul, m.m. finns?
Du är allvarligt allergisk mot instruktionsboken va? :) Övriga knappar? Vilka funktioner har du hittat egentligen? Misstänker att du använder en bråkdel av bilens finesser...

Jaa det blir ju mest gaspedalen...bokmal är jag INTE!
På min förra bil, V70II 2008 så flyttade jag luren och skruvade fast lur med fäste till vänster om växelspaken. Där fanns det lite plats, sladden fick klämmas fast under locket till lådan mellan stolarna. Innan dess höll jag på att köra av vägen varje gång jag skulle fippla fram luren, originalplaceringen är inte bra.
Ja, jag fick lyfta luren vid nästan varje samtal. Det var så dåligt ljud (kvalité på micen?) om man inte stod still med bilen, så den jag pratade med hörde ofta väldigt lite av vad jag sa.
Det är därför jag hyllar den nya micplaceringen:
http://www.jagrullar.se/forum/viewtopic ... 56&t=45272
Kan bara hålla med Guligan.

Det är så kass kvalite på micken att jag aldrig använder min inbyggda telefon.
Koppling föll i golvet

Detta hände mig april 2023 med min 2017 Volvo[…]

Bensinpriser v2

Nu när den amerikanska kedjan Costco öpp[…]

Bifogar bild från instruktionsboken.

Oljeläckage V70n 2001 2,4t

Hej på er! Första gången jag post[…]