Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av micke011
Aha..ja där ser man, lite för sent för en annan tydligen :) Ska kolla med dem om det inte löser sig beträffande vinterhjulen med min handlare. Tackar för tipset från henka35 m fl som tipsade om firman!
av LOTEZ
Men är också lite inne på att köpa enbart däck 225/55/17 och slänga på dom på mina Canicula 17".
Och sen kanske köpa nåt fett till sommarn? O andra sidan gillar jag Canicula. Tycker det är en mycket snygg orginalfälg..

Hjälp mig, tänker jag tokigt?

Köper jag 18" eller 19" så måste ju bilen definitivt sänkas?!

OKQ8 verkstan lokalt vill ha 1500:- för fjäderbyten+ 4hjulsinst totalt ca 2200:- :-)-) . Helmia Bil Karlskoga vill ha 4200! :-O)
Fjädrar tillkommer då självklart. H&R har fär 3000:- som sänker 40 runt om.. Borde se bra ut med 18"?

//LOTEZ
av Lövet
De har inte samma mått på centrumhålet. Åt ena hållet kan man använda centrumringar men inte åt andra. Kommer tyvärr inte ihåg exakt hur det passar nu men vad jag TROR att jag kommer ihåg är att V70N fälgar har större hål än V70II.

Låter som belägg bara behöver slit[…]

Sliten ratt

Är det läder som tittar fram under den f[…]

Framvagnsinställning själv

Det kan vara läge att kasta ett öga p&ar[…]

Batmacs Model 3 2020 - Enemy

Det är väl högst tillfäll[…]