Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av flaffy
har en xc70 my08 d5 och är otroligt besviken på lådan om ja jämför med v70 my06.
jag undrar om någon har samma erfarenhet och hur är lådan på v70 my10 om nån
har erfarenhet?
Användarvisningsbild
av ~Kalle~
Hur menar du att du är besviken på lådan? Slirar den för mycket, växlar vid fel tillfällen, ryckigt osv beskriv gärna lite mer utförligt

/Kalle
av flaffy
det största problemet tycker jag är att vid omkörningar 06 an bara drog iväg utan att växle ned
men 08 an växlar gärna ner både 1 och 2 steg den slirar även mer på varje växel innan den låser
läget.
av Twendor
De nye automatene i My-10 går silkemykt og kan ikke sammenlignes med de gamle.
Det er økt dreiemoment på de nye motorene, går bedre sammen med automat.
Beholder et høyere gear klart slik at høyt dreiemoment utnyttes bedre.
Oppsøk en forhandler og prøvekjør.
Användarvisningsbild
av andreas 80
Har för mig jag hört att det finns en uppdatering till bl.a. my-08 för personer som klagar på höga varv och lite lock-up.
Hör med verkstaden om du kan få en uppdatering.

My-10 skall ha bättre växlingspunkter för att utnyttja motorns höga vrid bättre,
Användarvisningsbild
av StringerBell
Problemet med moderna lådor som Geartronic är att växlingarna är för långsamma. Visst, det är mjukt, men det är också utdraget och segt. Gillar det inte. Föredrar växlingsbeteendet hos äldre, traditionella lådor som - om de var friska - hade mjuka och omedelbara växlingar som knappt märktes vid jämn acceleration.
av flaffy
har varit inne på volvo och gjort uppdatering men den blev inte bättre
men problemet är löst har beställt en v70 d5 man så någon annan
får ta över lådan :P

Kan man rengöra skenorna utan att ta bort sto[…]

Chippning av 940ltt 1996

Är chipp från dann westfelt. Tänk[…]

Hej! Är det bara att skruva på tän[…]

Försöket hitta bränslepumprelä[…]