Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av snoddasD5
Har en V70 D5 -08 med nivåreg tycker halvljuset är lågt fler som tycker det. går det och ställa upp??
av ztaffans
snoddasD5 skrev:Har en V70 D5 -08 med nivåreg tycker halvljuset är lågt fler som tycker det. går det och ställa upp??
Jag var av samma uppfattning på min. Jag lämnade in och fick åtgärdat som garantiärende.
Nu ligger det nog på gränsen till för högt för det händer att mötande bilar blinkar på mig.
Jag körde V50 med xenon innan och den hade mycket bättre halvljus. Helljuset är ungefär lika.
Hade hellre velat att halvljuset var riktigt bra, för det går ju inte att göra något åt. Till helljuset kan man ju alltid koppla extraljus om vill.
Användarvisningsbild
av snoddasD5
Ska vara in på volvo i morgon om jag hinner. har konventerat helljuset till Xenon sen har jag 3st Bosch navigator xenon är super nöjd med det.. men tycker halvljuset lyser så lågt.
Användarvisningsbild
av snoddasD5
Hade in bilen idag dom sa var inget fel på halljuset dom sa man kan endast fixa inställningarna med datorn men det var ju lögn ser jag nu ska fara till en polare som har ljusinställnings maskin och kika själv kanske skruva upp dom så man får bättre halvljus.

Kan man rengöra skenorna utan att ta bort sto[…]

Chippning av 940ltt 1996

Är chipp från dann westfelt. Tänk[…]

Hej! Är det bara att skruva på tän[…]

Försöket hitta bränslepumprelä[…]