Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av P1800
Hej,

Jag har fått offert på V70II 2,4D med fast drag och el motor o kupe värmar-installation Pris 6500 +5000 kr. Detta låter högt? Är det komplicerat att montera själv? Jag har gjort det på min V70N och om jobbet är liknande och om instruktionerna som följer med är lika bra så borde det vara lätt att spara 6000kr uppskattningsvis.

(Totalpris monterat med läder och vinterhjul 306000 - Hur låter det?)
Användarvisningsbild
av P1800
Billigt? Ja det beror väl på hur man ser det. Mycket pengar när man jämför med min V70 -02 som fortfarande går bra och blänker vackert. För att inte konfronteras med insikten om värdeförlusten så tar hustrun över den.

Draget var svårprutat. Det slutade på 2900 kr omonterat med 7-polig kabelsats.

Registrerinsbesiktningen kostar 380kr Det ger drygt 3000 kr för några timmars jobb, högt räknat 6 h -> 500kr / h efter skatt. (fina instruktioner på nätet)

Motorvärmaren fick jag OK pris på monterad och tidur till värmaren ska man naturligtvis också ha.

Med lite tjat blev priset 302000 fulltankat med textil / gummi och bagagemattor. Längre kom inte jag. Glömde att fixa lastbågar. Eventuellt kommer jag att köpa till 17'' - beror på viket pris jag får. Dålig förhandlingssits när man skrivit på, naturligtvis

Väntar nu på leverans. Det ska visst ta 14 dagar. Dax att knäcka spargrisen.
av Matzz
Jag tänkte också montera draget själv på min och tittade på monteringsanvisningen, det som oroar mig är om det är besvärligt då man ska ta lös stötfångarens plasthölje , går det sönder några plast detaljer då man bryter loss den på sidorna eller släpper den lätt.
av Mr T
Jag satte på drag på min S80 - det var jättenkelt.

Nu läste jag manualen två gånger inför varje moment för att vara säker på att inte göra fel och då tog det kanske två timmar.

Att ta loss stötfångaren är inga problem, lossa alla skruvar och bänd lite. Den är gjord för att böjas så man får nog vara ganska så hårdhänt för att ha sönder den.

Tejpa ordentligt när ni sågar ur hålet för dragkroken ur stötfångaren.

Och glöm inte att ni sen måste åka till Volvo och få "kroken" programmerad, annars fungerar inte ljuset.

//Mr T

Kan man rengöra skenorna utan att ta bort sto[…]

Chippning av 940ltt 1996

Är chipp från dann westfelt. Tänk[…]

Hej! Är det bara att skruva på tän[…]

Försöket hitta bränslepumprelä[…]