Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av najk
Hej!

Jag har ett irriterande problem med min Bluetooth handsfree. När jag har pratat i ca 20 sek så tappar handsfreen kontakten med telefonen så att samtalet förs över till telefonen istället. Trycker jag på Enter på panelen så kommer samtalet igång genom handsfreen igen, men bara kanske ytterligare 10-20 sekunder.
Telefonen jag använder är en Sony Ericsson Xperia.

Bilen är ju bara 5dagar gammal så jag förutsätter att mjukvaran för handsfreen är av senaste versionen.
Jag ska söka på nätet om jag hittar någon uppdatering till Xperian men det är grymt irriterande.
Är det någon som har varit med om liknande problem?
av jhenrikj
Se till att du uppdaterar mjukvaran i din telefon....senaste svenska versionen R3AA009 fungerar riktigt bra, det är väl troligen någon R2AA version du har i telefonen om du inte har flashat om den (hade samma problem tidigare). Har du flashat telefonen med något annat customrom är du nog helt utlämnad till att den som skapade romen hade vettiga BT-drivisar.
Senast redigerad av 1 ~Kalle~, redigerad totalt 0 gånger. Anledning: Onödig citering
av najk
Jag har aldrig flashat den tidigare men körde in R3AA009 nu så jag hoppas det hjälper.

Tack för snabbt svar!

Kan man rengöra skenorna utan att ta bort sto[…]

Chippning av 940ltt 1996

Är chipp från dann westfelt. Tänk[…]

Hej! Är det bara att skruva på tän[…]

Försöket hitta bränslepumprelä[…]