Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Min radiomottagning i min XC70 -08 har gått och blivit under all kritik. För 6 månader sedan var det inga som helst bekymmer, kunde få in kanaler som jag knappt får in hemma med min fasta anläggning. Nu är det på sin höjd att man får in P3.
Någon som vet om det går att justera, kalibrera eller dylikt? Service?
hej på vänster sida under växelspakskonsollen (lossa plastskyddet) finns en skarvkontakt med 2 st optokablar , det har hänt att denna kontakt är orsak till "ditt" fel , dela stycket och titta ner i dom så att det inte ligger någon liten plastbit i botten . men skrapa inte ! (det är optokabel) blås ur dom och tryck ihop . detta förekom nog mest på sena 07 men kanske även på 08
LOTEZ skrev:Finns även en mjukvaruuppdatering nu. Har problem på min 10: som gått 400mil... Ska in 16/9

//LOTEZ
Vilken version är det som gäller nu? Och kan man själv se vilken version man själv har? Vad skulle det kosta att åka in till Volvo enbart för denna mjukvaruuppdatering?

@LOTEZ: Meddela gärna om "felet" försvann efter uppdateringen och om dem ev. gjorde något mera?

Tack!
Bilen är inne i detta nu och jag återkommer med rapport i em.

Åker sunkig V50 1,8F nu. Fyfan dom stackare som behöver åka runt med den skitmotorn..Kom nu inte me något miljötjafs för då är det bättre mot miljön att inte åka bil alls. sämsta skitmotor jag kört :-)

//LOTEZ
LOTEZ skrev:Bilen är inne i detta nu och jag återkommer med rapport i em.

Åker sunkig V50 1,8F nu. Fyfan dom stackare som behöver åka runt med den skitmotorn..Kom nu inte me något miljötjafs för då är det bättre mot miljön att inte åka bil alls. sämsta skitmotor jag kört :-)

//LOTEZ
Tack, jag väntar med spänning på resultatet. Meddela även om du fick betala något eller om det gick på garantin.
Då så, lägesrapport.

Radion: Fanns ingen mjukvara till MY10. Inga fel funna - radion knastrar fortfarande framför allt P3.
skuljer det på HP mellan MY08-MY09 och MY10?

BTHeadset - Mjukvaruuppdatering gjord - kristallklart ljud. För er som vill ha version, hur kollar jag det?

Edit, självklart ingen kostnad då det går på nybilsgarantin

//LOTEZ
LOTEZ skrev:Då så, lägesrapport.

Radion: Fanns ingen mjukvara till MY10. Inga fel funna - radion knastrar fortfarande framför allt P3.
skuljer det på HP mellan MY08-MY09 och MY10?

BTHeadset - Mjukvaruuppdatering gjord - kristallklart ljud. För er som vill ha version, hur kollar jag det?

Edit, självklart ingen kostnad då det går på nybilsgarantin

//LOTEZ
Så verktaden konstaterade bara att det inte fanns någon ny mjukvara till radion och gjorde inget mer? Inget felsökande eller åtgärder? Märkligt.
Koppling föll i golvet

Detta hände mig april 2023 med min 2017 Volvo[…]

Bensinpriser v2

Nu när den amerikanska kedjan Costco öpp[…]

Bifogar bild från instruktionsboken.

Oljeläckage V70n 2001 2,4t

Hej på er! Första gången jag post[…]