Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av StringerBell
Amli skrev:
StringerBell skrev:Det är ju trist att inte de populära modellerna tillverkas i Sverige - nu med alla friställningar och allt.
V70/XC70 görs i Sverige.
Jag tänkte på belgienmodellerna som har kronisk lång väntetid.
av Halvmas
XC90_Executive skrev:
viktore skrev:Ska man tolka detta som att XC60 säljer som smör och att det börjar gå bättre för Volvo? Eller är det annat som ligger bakom?
Det har börjat gå bättre för Volvo dom senaste månaderna! Sverigemarknaden har ju gått upp i försäljning!

XC60 säljer som smör! :-)-)
Träffade en annan säljare igår på ett annat företag och fick en tydligare förklaring på lev-tiderna. XC60 säljer bra eller till och med mycket bra både i Europa och USA. När bilkrisen var som värst drog man ner på underleverantörerna och egen produktion till den då tillfälliga nivån och eftersom det är ganska tröga system så tar det tid innan produktionen kan skruvas upp till den nivån efterfrågan är just nu.
En missräkning på enskild bilmodell kan man lugnt säga. Beställer man den här veckan ligger tillverkning sista veckan i Januari alt. första veckan i Februari och sen tillkommer transport och övrig utrustning handlaren ska sätta på bilen så då har vi en utlämningstid för bilen i slutet på Februari. Sorgligt men sant :cry:
Användarvisningsbild
av petkas
så här stog det i di i dag,"Torslandafabriken, som den senaste tiden gått på lågvarv, får nu jobba övertid för att hinna med. Inför fjärde kvartalet har ledningen höjt produktionsplanen med 10.000 bilar för både Torslanda och belgiska Gent.

"Det är första gången under mitt år på Volvo som jag är med och höjer volymer", säger Stephen Odell.
Användarvisningsbild
av petkas
pratade med försäljaren i går,får hämta bilen på fredag den 25:e kl.9.00,för mig blev leveranstiden precis 6 veckor,var av 9 dagar hos handlarn(mont. avstänkskydd runt om,vinge,stålgaller) :-)-)

Elbilsmärket Nio har automatiserat batteriby[…]

Här måste man istället ut till[…]

Har du något Art.nr eller liknande på[…]

Cigg-uttag maxström?

Hej Det står i instruktionsboken. Max str[…]