Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av ztaffans
contour skrev:
Reneras skrev:Härligt att höra min är exakt likadan, kan du inte fixa lite bilder på den?
Har nu knäppt ett par bilder. Du hittar dem här:

http://www.garaget.org/?car=167918

/Martin
Snygg bil liknar min fast jag har en 09:a. Riktigt smart att du tog stänklappar bak också.
Det är inte så många V70II i trafik som har det. Jag tycker inte att det stör utseendet heller.
Jag beställde också med lappar bak, man har ju trots allt haft några bilar utan och ser hur det blir speciellt när man har nerlackat.
Användarvisningsbild
av micke011
Mm så fin, den är så väldigt lik vår :D Helt rätt färg och med Canicula på det, hur kan det bli fel?!
Användarvisningsbild
av contour
Hej,

Tack för alla vänliga kommentarer. Är som sagt grymt nöjd med hur den blev. Oyster ihop med Canicula är faktiskt en grymt trevlig kombination. What could possibly go wrong :D
ztaffans skrev:Riktigt smart att du tog stänklappar bak också.
Det är inte så många V70II i trafik som har det. Jag tycker inte att det stör utseendet heller.
Jag beställde också med lappar bak, man har ju trots allt haft några bilar utan och ser hur det blir speciellt när man har nerlackat.
Tycker stänklapparna är ganska diskreta. Inget man ser om man inte letar efter dem liksom, och de gör en del nytta för att undvika stenskott på medtrafikanter och slitage på nedlackeringen. Med det i åtanke kändes det ganska givet att slänga på det från början.

/Martin
av Reneras
contour skrev:
Reneras skrev:Härligt att höra min är exakt likadan, kan du inte fixa lite bilder på den?
Har nu knäppt ett par bilder. Du hittar dem här:

http://www.garaget.org/?car=167918

/Martin
Helt fantastisk, tänk att man skall ratta runt i en likadan om ca 5 veckor....otroligt vad tiden kan gå långsamt när man går i väntans tider.....Tack för att du tog dig tiden och fixade dessa bilder, jag kommer att bli helnöjd...//René
Användarvisningsbild
av contour
Reneras skrev:Helt fantastisk, tänk att man skall ratta runt i en likadan om ca 5 veckor....otroligt vad tiden kan gå långsamt när man går i väntans tider.....Tack för att du tog dig tiden och fixade dessa bilder, jag kommer att bli helnöjd...//René
Inga problem att fixa bilder. Det vill man ju ändå ha för egen del :D

De där veckorna man väntar på ny bil kan kännas olidligt långa. Min beställning lade jag i början av Juli och leveransen blev alltså nu i mitten av september. Men jag är iallafall grymt nöjd med bilen, tror du kommer bli nöjd med din också.

/Martin
av Bitez
*suck* Jag får nog vänta en bra bit in på september. Ang. stänklapparna, eller skärmarna, eller vad de nu än heter, så tyckte jag läste att de ingick i Summum... hmm... är det ngn som vet? Annars blir det ju ytterligare prispåslag *ännü större suck!* Min förra v70 II var okcså svartmetallic, utan stänkskärmar, shit va skitig den blev, kunde knappt köra hem från tvätten var den skitig :(
av JHg
Fr.o.m. MY10 är inga stänkskärmar på bilen allls, inte ens fram.

Jag satte på skärmar på alla fyra hjulen. Har alltid gjort så och det minskar nedsmutsningen en hel del tycker jag.
Användarvisningsbild
av micke011
Stänklapparna är en totalkostnad på 1500kr, spontant är det väl ingen dealbreaker men det känns snålt av Volvo att inte slänga dit dem som standard! Lägger man till dem vid beställning så sitter de i alla fall på vid leveransen, så monteringen kostar inget extra, och de är väl värda sina pengar - både för den egna bilen, men också för bakomliggande trafikanter, plus att de gör sig rätt bra på bilen.
av Bitez
Jahaappppp... Då var det försent... Min bil har ju gått till "definitivt planerad!" va sjutton det nu än betyder!!!! Men det står ju klart o tydligt att man inte får göra ngr ändringar, och jag trodde fan att de ingick i Summum :( Blåst igen!

Shit vilken onödig stadie på nybilsbeställningen! Fan vadå "definitivt planerad!" som om den inte var definitiv vid orderläggningen. Och att det inte ska gå o göra ngr ändringar tycker jag är ännu mera idiotiskt, Fan om man nu inte har börjat bygga skiten, borde man väl kunna göra ändringar också! Om den ändå är på ngn form av bygg-lista så borde man ju kunna göra ändringar in i det sista :(((((

Men men... Får väl sponsra ngn verkstad för monteringen av skärmarna :(
av JHg
@Bitez:

Skärmarna monteras INTE på fabrik utan hos återförsäljaren så det är inga problem för dig att fixa det än!

Elbilsmärket Nio har automatiserat batteriby[…]

Här måste man istället ut till[…]

Har du något Art.nr eller liknande på[…]

Cigg-uttag maxström?

Hej Det står i instruktionsboken. Max str[…]