Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Tjena!

Jag skulle verkligen behöva er hjälp nu för att få reda på ifall vi har gjort nånting riktigt galet eller ifall det åtminstoende är en okej affär så jag kan känna mig lite lugnare.

Vi har precis sagt ja till att köpa en "ny" V70 II 2.4D Momentum men den har stått hos försäljaren lång tid (men endast gått 2km) så det är den gamla motorn med 163hk. Utöver standard-prylarna ingår även följande:

Oyster-metallic
High Performance-stereo
Nyckelavstängds krockkudde passasare
Automatiskt avbländande backspegel
Tidur för tillsatsvärmaren
Fast dragkrok
Eluttag i babageutrymme
Stänkskydd bak & fram
USB/IPOD Interface
Formgjuten lastrumsmatta
Gummimattor
Full tank med diesel

För detta så skulle då vi betala 288000kr.

Jag tycker priset känns okej med tanke på att om vi skulle ta en ny med 175hk så skulle det gå på ytterligare ca 30000kr (med motsvarande utrustning). Viktigt för oss var oxå att vi nu ändå får två den två-åriga nybilsgarantin (frågade särskilt om detta) vilket kunde ha varit drastiskt mkt kortare ifall vi köpt en begagnad bil. Men, vad tycker ni om detta? Jag är fullt medveten om att det inte är den förtjänst som försäljaren menar på 66000kr men är det ett OKEJ pris iaf?

Kan nämna att det är min första Volvo någonsin och jag hade heller aldrig provkört en Diesel före igår så det är mkt nytt på gång...

/ magnus
Antagligen kommer 175 hk motorn ha ett högre begagnatvärde men knappas 30.000 så om du tycker att det priset du fått var bra så är det väl en bra affär.

Vet inte hur de löser det där med nybilsgarantin men jag skulle iaf vilja ha det på papper å då inte bara med säljarens underskrift utan någon högre upp.

Har den varit i trafik så har ju garantierna börjat rulla. Det gäller ju även lack å övriga garantier.
Jo egentligen är det ju viktigast att man själv är nöjd men ibland vill man bara få bekräftat att man inte blivit helt bortlurad iaf :)

Nybilsgaranting ringde försäljaren och den skulle börja när vi köpte bilen och det står även med på köpekontraktet. Tittar man på Transportstyrelsen så har den aldrig varit i bruk heller så det ska vara lugnt :)
Hej !

Jag tycker ine att du har gjort bra affär.
Kolla på blocket, det finns kvar en del 2,4d -10 buisness momentum med High Performance-stereo, Nyckelavstängds krockkudde passasare, Tidur för tillsatsvärmaren för runt 290-300 och en del även med skinnklädsel eller vinterhjull om du lämnar dina gamla.
Drag kostar 5000-6000.
Det kan blir kanske svårt att får önskad färg (oyster).
Kom också ihåg att 2,4d 175hk är snålare ,starkare och skatt kostar något mindre. -10 årsmodell se ut även lite snyggare med blanklister runt sidrutor och möjligen att den är bättre byggt
lycka till
Vålvå skrev:Du kan ju uppgradera med polestar(8900:-) så har du 205hk 450nm med alla garantier kvar.
Då går den som sat*n.
Jo jag har kikat på det så det är inte alls omöjligt att det blir något sånt. Men först ska vi njuta av orginalet ett tag och sen när man börjat bli van vid den så får man ta nästa steg så man drar ut på njutningen :)

Ni andra, tack så mkt för åsikterna! Jag förstår att det inte var så bra affär som vi först trodde men, bilen finns i stan, vi får den snabbt och vi är ganska nöjda så jag för försöka nöja mig med det :) Återigen, tackar!
Jag tycker nog inte att det var en dålig affär. Som sagt, det går alltid att hitta billigare bilar. Alla vi som skriver här och som väntar på våra nya bilar, kan ju verkligen få lång näsa efter 1-2månader bara, och tittar vi efter årsskiftet lär vi bli grå håriga. Men, det är en kostnads fråga. 163hkr är ju inte direkt en "klen motor". Jag tror nog att du kommer och bli helnöjd med bilen. Och om du nu skulle ha "lagt till" 30k i mellan, så är det ju inte lite pengar direkt. Jag som privat person tycker att det lätt kan skena iväg ibland. 30k.. Det är ju nästan 1års avbetalning :)

Lycka till...:)

Har en v70 -11 Den dör under färd n&aum[…]

Vevhusventilation oljeläckage

Hej! Undrar om en igensatt vevhusventilation kan o[…]

Beror på hur tjocka plattor du tänkt […]

Bränsletrycksensorn Det jag inte för[…]