Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Tänkte kolla angående nya bilar som gått långt. Såg en v70 08:a på blocket som gått 21k mil. Hur är det att köpa en långmilare och vad bör man tänka på både nu och inför framtiden?
Senast redigerad av 1 Tomas88, redigerad totalt 0 gånger. Anledning: Förtydligade rubriken.
Det är nog få som kan uttala sig om nya bilar med många mil, men generellt gäller ju att man måste vara lite mer vaksam på vissa saker som oftast bara dyker upp på många mil!
21k är väl inte många mil egentligen, bara många mil på kort tid.

-Servicebok
-Stenskott
-Bucklor
-Funkar allt elektriskt
-Dörrar, går låsen lätt å fint!?
-Chassiet, dags å byta fjädrar, dämpare, leder mm. mm. kanske !?
-Sliten inredning!?

Annars är det ju i ditt fall, om du kollar på en -08 mindre bekymmer anser jag då garantin fortfarande gäller!?!
Variosboy skrev: Annars är det ju i ditt fall, om du kollar på en -08 mindre bekymmer anser jag då garantin fortfarande gäller!?!
Bara till 12000 mil.
En arbetskamrat till mig har en förmåga att komma över mycket fina taxibilar och andra långmilare med för den delen.Köpte själv en V70N 170Hk automat av honom som gått 31500 mil för två år sedan, otroligt fin och välbehållen bil måste jag säga.. Dessutom var den billig, betalade drygt 60 k för den då.. Hade den tre månader tills jag beställde den vi har nu, och sålde den då för 75 k.

Jag skulle lätt rekomendera en långmilare om du vill köpa en billig bil som du tänkt ha ett tag, plus om du kör väldigt lite så milen inte hinner springa iväg så mycket ytterligare!

Elbilsmärket Nio har automatiserat batteriby[…]

Här måste man istället ut till[…]

Har du något Art.nr eller liknande på[…]

Cigg-uttag maxström?

Hej Det står i instruktionsboken. Max str[…]