Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av cyberlelle
Har själv NF 5 och dom är rätt bra, men i kurver så tappar dom greppet redan i rätt låga hastigheter. Har dock provkört samma bil med Hakka däck, det är väldigt stor skillnad i just kurver, där höll dom greppet mycket bättre. Dock så upplevde jag Hakka däcken som lite mer bullriga. Så skulle jag byta däck idag så skulle det bli Hakka.
av ztaffans
Jag kör Hakka 5 och är väldigt nöjd. Grymt fäste även på is vid acceleration, bromsning och kurvor. De är nog lite bullrigare som cyberlelle skriver. Det där med däck är ju lite smak och behovs beroende. Många kör dubbfritt och är nöjda med det, jag har provat på min förr förra bil och väljer det inte igen om det inte blir lagstiftat. På is ska alla som kör dubbfritt vara väldigt tacksamma mot de som kör dubbat och river upp ytan lite åt dom.
Användarvisningsbild
av micke011
Vi fick med NF5 när vi köpte bilen, hade NF5 på förra bilen och tycker att det är riktigt bra däck som varmt kan rekommenderas. Nokians däck har dock fått lite bättre testresultat, och kollar du på Hakka 7 så är det troligtvis det bästa däcket du kan köpa i dag, men kanske spelar faktorer som priser och bullernivåer också in..

Elbilsmärket Nio har automatiserat batteriby[…]

Här måste man istället ut till[…]

Har du något Art.nr eller liknande på[…]

Cigg-uttag maxström?

Hej Det står i instruktionsboken. Max str[…]