Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av VolvoB20
Inte min bild, länkade bara till den för jag har inte hunnit processa årets foto-skörd, under åren har vi avverkat ett antal bergs-pass, i somras blev det väl 6-7 st.

Men jag hade inga problem med mitt-konsolen i alla kurvor. uåålever den inte som vass som trådskaparen säger.
Användarvisningsbild
av 164E
Aha! Passo Stelvio...

Top Gear hade ett inslag därifrån i jakten på Driving Heaven (ca 8 min in i inslaget)

Uppsatt som ett resmål inom snar framtid... :D
VolvoB20 skrev:
micke011 skrev:Hupp, 100 timmar i bilen under semestern, det måste varit många hundra mil det! Körde ni Europa runt eller var det bara många besök till korvkiosken? :)

600 mil europa runt, och på bergsvägarna blir medelfarten låg så det tar sin tid.
http://www.math.ethz.ch/~hjfurrer/cycli ... _Large.jpg
Senast redigerad av 1 ~Kalle~, redigerad totalt 0 gånger. Anledning: Tog bort bild från citat
av Halvmas
VolvoB20 skrev:Inte min bild, länkade bara till den för jag har inte hunnit processa årets foto-skörd, under åren har vi avverkat ett antal bergs-pass, i somras blev det väl 6-7 st.

Men jag hade inga problem med mitt-konsolen i alla kurvor. uåålever den inte som vass som trådskaparen säger.
Nej men det gjorde tyvärr jag. Hade ställt in mig på en V70 eftersom den uppfyller det jag var ute efter. Skulle provkört en XC60 idag men den var ute och körde så det blev en A6:a istället. Den hade smalare utrymme för högerbenet än på V70II men å andra sidan ingen vass kant. Sitter fortfarande bättre i min nuvarande än i de två jag testat so far.
av swemax
A6 e nog kalas om man klarar sig med det lilla lastutrymmet
Användarvisningsbild
av VolvoB20
Halvmas skrev:
VolvoB20 skrev:Inte min bild, länkade bara till den för jag har inte hunnit processa årets foto-skörd, under åren har vi avverkat ett antal bergs-pass, i somras blev det väl 6-7 st.

Nej men det gjorde tyvärr jag. Hade ställt in mig på en V70 eftersom den uppfyller det jag var ute efter. Skulle provkört en XC60 idag men den var ute och körde så det blev en A6:a istället. Den hade smalare utrymme för högerbenet än på V70II men å andra sidan ingen vass kant. Sitter fortfarande bättre i min nuvarande än i de två jag testat so far.
Har du ställt in allt rätt? Det är ju minst fem grejer som du ska få till rätt.
-Ratthöjd.
-Rattlängd
-Stolshöjd
-Stolsavstånd
-Stolslutning
Ställer man någon av dessa lite fel så kan du du sitta illa och skava benet.
av Amli
swemax skrev:A6 e nog kalas om man klarar sig med det lilla lastutrymmet
Nja, lilla och lilla. Bara för att det är mindre än V70/XC70 är det inte samma sak om att det är litet.
Användarvisningsbild
av Svein2
Når jeg prøvekjørte XC60, reagerte også jeg på att jeg fikk den spisse kanten rett i kneet, samtidig syns jeg armstøtten i midtkonsollen var for lav.
Brukte litt tid på å stille inn sete og ratt før det etter min mening ble helt perfekt, er 185 cm høy.
av Bitez
micke011 skrev:Hupp, 100 timmar i bilen under semestern, det måste varit många hundra mil det! Körde ni Europa runt eller var det bara många besök till korvkiosken? :)
100 timmar är väl ingenting för en bil semester! Då jag sticker iväg kommer jag inte hem förrens 1000mil är avverkade!

Jag var faktiskt och provkörde en A6 dagarna innan jag beställde min V70. Mycket trevlig bil att köra, vi provkörde en .20TDI med sportchassi o hela baletten, automat var den också.

1. Den kändes inte alls lika stabil som en V70
2. Bagage utrymmet är ett skämt jämnfört med en V70. Om jag inte minns fel så är V70 13cm bredare. (20cm, bredare än en 3-serien kombi, va 20!))
3. Vi har foksams stol för min dotter, och har man den monterat bakom pass. stolen så sitter man riktigt obekvämt. Däremot knappt ngn skillnad i V70'n.

Plus att bilen jag provade var inte ens i närheten av utrustning jag har valt till min V70 och kostade dessutom 30tkr mer.

Valet var rätt givet!
av Halvmas
Det är fullt möjligt att jag inte ställde in allt optimalt. Det var El-stol och eftersom jag normalt har på lägsta höjd så hamnade jag nu lite högre upp och det kanske är en av parametrarna. En manuell stol får man lägre höjd på. Pratade med en bekant i helgen som har en V70II och han talade om samma sak du skriver om. Ställer man inte in allt precis rätt så får du ont i benet efter ett tag. Ska göra ett nytt försök idag att köra XC60´n så får jag se om jag upplever samma sak där. Är det samma stolar V70II som i XC60 förresten?

Elbilsmärket Nio har automatiserat batteriby[…]

Här måste man istället ut till[…]

Har du något Art.nr eller liknande på[…]

Cigg-uttag maxström?

Hej Det står i instruktionsboken. Max str[…]