- tor 27 aug 2009, 11:43
#316250
Anledningen till att jag funderar på att byta handlare är att den handlare som skulle få ordern var den enda som kunde ge oss alla tillbehör men som ligger 20 mil bort. Det finns en lokal handlare som kan leverera en likadan bil till i stort sett samma pengar, så det är väl mest därför vi överväger att byta. Då kan vi även nyttja serviceavtalet som blir lite knöligt annars, då de är olika handlare.
Sedan vet jag inte om jag tycker att vi bilköpare är direkt bortskämda, vi agerar på en marknad med begränsad konkurrens och man gör det man kan av den situationen. Om jag i min yrkesroll lovar saker så får jag antingen försöka underbygga dem i förhand eller stå för dem i efterhand, och det tror jag att mina kunder förväntar sig. Om en säljare skriver ut offerter som innebär förluster för företaget så får man väl anta att det dels sker i begränsad utsträckning om inte företaget ska gå omkull, dels att det drabbar företaget snarare än individen annat än att eventuella bonusar uteblir, det vet jag inte om kunden kan hållas ansvarig för eller att vi som bilköpare ska känna någon skuld för.
Jensen skrev:Skälet till att man från Volvos sida strypt en del tillval ärJag fick höra att man från början, när kampanjen påbörjades, hade alla möjligheter..men det må vara felaktigt.
skattetekniskt.
Då man paketerat Business bilarna på ett visst sätt
så måste man strypa en hel del options för att kunna sälja bilen
och fortfarande ha priset som förmånsgrundande.
Man kan allts inte ha en Business Edt och samtidigt ha
alla options öppna för beställning.
Denna info fick vi på ett möte med flertalet chefer från
VPS under förra veckan.
micke011:
Varför ska du beställa bil någon annanstans??
säljaren kan tyvärr inte påverka vad Volvo beslutar
sig för mitt under produktion.
Ska du välja ett annat märke så förstår
jag dig givetvis.
Anledningen till att jag funderar på att byta handlare är att den handlare som skulle få ordern var den enda som kunde ge oss alla tillbehör men som ligger 20 mil bort. Det finns en lokal handlare som kan leverera en likadan bil till i stort sett samma pengar, så det är väl mest därför vi överväger att byta. Då kan vi även nyttja serviceavtalet som blir lite knöligt annars, då de är olika handlare.
Sedan vet jag inte om jag tycker att vi bilköpare är direkt bortskämda, vi agerar på en marknad med begränsad konkurrens och man gör det man kan av den situationen. Om jag i min yrkesroll lovar saker så får jag antingen försöka underbygga dem i förhand eller stå för dem i efterhand, och det tror jag att mina kunder förväntar sig. Om en säljare skriver ut offerter som innebär förluster för företaget så får man väl anta att det dels sker i begränsad utsträckning om inte företaget ska gå omkull, dels att det drabbar företaget snarare än individen annat än att eventuella bonusar uteblir, det vet jag inte om kunden kan hållas ansvarig för eller att vi som bilköpare ska känna någon skuld för.
Volvo V70II 2,5FT Business Momentum MY10
VW Scirocco 1,4 TSI/DCC/DSG MY11
VW Scirocco 1,4 TSI/DCC/DSG MY11