- mån 24 aug 2009, 14:52
På min förra volvo övervakade ju bilen batteriet/spänningen, då slogs det av när batteriet börjad bli urladdat så man alltid kunde stata, om det sedan tog 5 min, 1 timma eller 5 timmar kände bilen själv.
Sitter man tex och pratar i telefonen med telefonladdaren inkopplad (bilen parkerad och avslagen) blir man ju irriterad då strömmen kopplas av hela tiden. 15 min är ju grymt kort tid, förra bilen kunde man ju ha radion igång hela dagen och den startade ju lätt som en plätt i alla fall.
ztaffans skrev:Visst är det bra att man inte kan dra ur batteriet men det är ju rätt kass/billig lösning man valt att det slår av efter 15 min.VolvoB20 skrev:mada72 skrev:Stänger jag av motorn så kan jag tex dra ner rutorna vilket inte går när jag kliver in i bilen och sätter in nyckeln i botten. Men uttagen lyser inte dvs ingen spänning...Samma sak där som med ciggutaget, har någon timer så de funkar bara en liten stund.
Likadant med stereon som också tystnar efter en stund, den är ju bara att starta om igen.
Detta är väl för att det inte ska dra slut på strömmen om man glömmer den på eller någon strömförbrukare i cigg uttaget.
12V uttaget i bagagerum (om man nu valt till det) har däremot ström hela tiden.
På min förra volvo övervakade ju bilen batteriet/spänningen, då slogs det av när batteriet börjad bli urladdat så man alltid kunde stata, om det sedan tog 5 min, 1 timma eller 5 timmar kände bilen själv.
Sitter man tex och pratar i telefonen med telefonladdaren inkopplad (bilen parkerad och avslagen) blir man ju irriterad då strömmen kopplas av hela tiden. 15 min är ju grymt kort tid, förra bilen kunde man ju ha radion igång hela dagen och den startade ju lätt som en plätt i alla fall.
Friheten dog i Sverige 1967 när den fria farten försvann.
Alla vill dö unga, men helst så sent som möjligt.
Alla vill dö unga, men helst så sent som möjligt.