Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av 5cylindrar
Hej,
Jag är mycket nära att beställa en ny Volvo V70 2.4D R-design och försöker få med alla 'nödvändiga' tillval. Istället för att kryssa för enbart High Performance så funderar jag på teknikpaketet för att även få PCC (Keyless drive) till ett bra pris. Det låter ju bekvämt att inte behöva ta fram nyckeln varje gång man kör iväg. PCC har ju även fått starka rekommendationer av forumets medlemmar därav mitt intresse. Jag har dock ett antal frågor som jag hoppas få hjälp med:

1. När man kommer från varuhuset med kassar i handen så går man ju direkt till bakluckan för att lasta in sakerna. Fungerar PCC även på bakluckan eller är det enbart på förar och passagerarsidan?

2. Om jag har förstått det rätt så finns det ett nyckeluttag på instrumentpanelen även då man har PCC. När vill man egentligen använda detta uttag om man har PCC? Finns det inställningar i bilen som avgör om PCC skall vara aktiverat eller inte?

Eftersom detta är mitt första inlägg vill jag ta tillfället att tacka för ett superbra forum. Jag har läst i ett par veckor nu och lärt mig otroligt mycket.
av LOTEZ
Välkommen till forumet! :)
5cylindrar skrev:Hej,
Jag är mycket nära att beställa en ny Volvo V70 2.4D R-design och försöker få med alla 'nödvändiga' tillval. Istället för att kryssa för enbart High Performance så funderar jag på teknikpaketet för att även få PCC (Keyless drive) till ett bra pris. Det låter ju bekvämt att inte behöva ta fram nyckeln varje gång man kör iväg. PCC har ju även fått starka rekommendationer av forumets medlemmar därav mitt intresse. Jag har dock ett antal frågor som jag hoppas få hjälp med:

1. När man kommer från varuhuset med kassar i handen så går man ju direkt till bakluckan för att lasta in sakerna. Fungerar PCC även på bakluckan eller är det enbart på förar och passagerarsidan? BAKLUCKA OCKSÅ

2. Om jag har förstått det rätt så finns det ett nyckeluttag på instrumentpanelen även då man har PCC. När vill man egentligen använda detta uttag om man har PCC? Finns det inställningar i bilen som avgör om PCC skall vara aktiverat eller inte? INTE TESTAT

Eftersom detta är mitt första inlägg vill jag ta tillfället att tacka för ett superbra forum. Jag har läst i ett par veckor nu och lärt mig otroligt mycket.
av Heden
Jag gissar på att nyckelhålet finns där av två orsaker...

1) Om systemet störs ut på något sätt så måste du fortfarande kunna köra bilen.
2) Jag gissar på att Volvo inte finner det ekonomiskt försvarbart att tillverka två helt olika intrumentbrädor enbart för att man skall slippa hålet. Du måste ju fortfarande trycka på knappen som sitter precis bredvid hålet för att starta bilen.

Jag har Keyless i min C30 och jag älskar det! Det är lika beroendeframkallande som PDC är. Det sitter i ryggmärgen, efter ett tag så blir man helt paralyserad om man skall köra en annan bil som saknar denna funktion, det känns helt plötsligt väldigt "90-tal" att hålla på att trycka på en fjärrkontroll och stoppa in en nyckel för att starta bilen! :lol:
Bränslytryckgivare

Givaren ser ut så här - https://www.aut[…]

Det står ju heller ingenstans att bilen har […]

I dokument som batteribolaget skickat in till a[…]

Ajdå, såpass. Jag får lämna[…]