Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av larsbergman
Hej!
Jag ska snart beställa en xc 60 och funderar över ljudsystem.Jag har lyssnat på high performance med sub och det låter hyfsat. Har inte fått möjligheten att lyssna på premium sound. Hur stor skillnad är det, är det prisvärt?
Nästa fundering är hastighetsberoende styrservo, något att ha eller lika bra utan ?
MVH Lars
Användarvisningsbild
av Appel
Om pengarna inte spelar någon roll skall du absolut välja PS, gärna tillsammans med subben, då får du ett kanonljud!

När jag testade en XC60 utan hastighetsberoende styrservo så tyckte jag att styrningen var trög, själv har jag ställt min till minsta motstånd och när man väljer Advanced på Four-C så ställs bland annat styrningen som trögare, dvs att jag har lätt styrning i stadstrafik och kan styva upp bilen inklusive styrningen på landsväg. Självklart så måste man inte ha Four-C för att uppskatta den hastighetsberoende styrningen, men det bidrar till upplevelsen av det som Volvo säger, dynamisk bil!
av S.t.r.a.n.D
Det är helt klart grymt bra ljud i PS men om DU tycker det är värt pengarna kan endast en person i världen svara på. Det skulle ju kännas trist för både dig och mig om jag säger att JAG tycker det är stor skillnad och att du självklart ska välja PS och sen när du får bilen så tycker du inte samma och känner att det var bortkastade pengar. Min rekommendation är att försöka provlyssna och få en egen uppfattning. Bara lite tips. :)
Bränslytryckgivare

Givaren ser ut så här - https://www.aut[…]

Det står ju heller ingenstans att bilen har […]

I dokument som batteribolaget skickat in till a[…]

Ajdå, såpass. Jag får lämna[…]