Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av VolvoB20
najk skrev:Enligt samtal med Polestar så är det den mest prioriterade motorn och ska komma i höst. Specifikare svar än så fick jag inte när jag mailade dem.
Ska bli mycket interssant om Volvo tillåter Polestar att går högre med sitt trim än D5ans 420N/205hk.

Tillåter man tex 450 Nm så kommer ju volvo att sälja = 0 st D5or som dragbilar, då det kommer vara mycket bättre att köpa en 2.4D Polestar 450 Nm om man tex ska dra husvagn.

Den skulle nog bli snabbar 0-100 också än D5an.
av Lövet
Hisingspansar skrev:
Vad jag prioriterar är Kvalité och körglädje mest, men även komfort och utseende är viktigt. Utrymme är av mindre vikt
Och då beställer man en V70 2,4D? ?:-/

325an slår V70 överlägset på de punkterna. Hoppas du blir nöjd ändå dock.
av najk
VolvoB20 skrev:
najk skrev:Enligt samtal med Polestar så är det den mest prioriterade motorn och ska komma i höst. Specifikare svar än så fick jag inte när jag mailade dem.
Ska bli mycket interssant om Volvo tillåter Polestar att går högre med sitt trim än D5ans 420N/205hk.
Tillåter man tex 450 Nm så kommer ju volvo att sälja = 0 st D5or som dragbilar, då det kommer vara mycket bättre att köpa en 2.4D Polestar 450 Nm om man tex ska dra husvagn.

Effektökningen skulle ge ca 15% fick jag besked om. DVS ca 30hk.
Användarvisningsbild
av VolvoB20
najk skrev:
VolvoB20 skrev:

Effektökningen skulle ge ca 15% fick jag besked om. DVS ca 30hk.
"Pappa Volvo" som går in och lägger stryp-koppel på Polestar alltså, rätt väntat, 175 +15% = 201 för att inte klå D5 205 och riskera att Volvo missar affärer med D5an.

Övriga oberoende trimmare som BRS osv har ju inte den begränsningen och kommer nog klämma ut rätt mycket mer kräm ur sin trim till 2,4D varianten
Beställde som sagt en 2.4D och nu känner jag att det var det bästa, för det första tjänar jag groteskt mycket pengar jämfört med dom andra bilarna. Och när Polestar Performance kommer till 2.4D (Man undrar ju hur mycket effekt, men det borde kliva ovanför 200 sträcket iallafall, då är jag nöjd) så finns det motorprestanda så det räcker.

Pengarna jag sparar på en 2.4D kan man lägga på nästa bil, och köpa en mycket roligare bil. Speciellt när kidsen har flyttat hemifrån så man inte är i behov av mer plats. (Jag bor dock i villa så antagligen får jag skaffa en billig kombi vid sidan av, för man måste ju ha plats när man renoverar)
Oljeläckage S40 1.8F -08

Mellan motor och växellåda? Troligen p[…]

Det finns ju småfirmor som reparerar styrenh[…]

Apropå ynkligt bagage, är ID4ans 543 l […]

Xc60 MY26 Kylt handsfack

Ja, vissa av dem har det.