Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av hjalmar56
Har även jag just nu beställt en ny V70 Summum 2,4D.
Bytte in en 2,5 T 2008 och gjorde ingen bra affär på detta, men är ändå nöjd med uppförandet på den nya bilen.
Draget var väl så bra på dieseln som på 2,5T. och med en motor opptimering så kommer den säkert att uppfylla alla
mina önskningar. vet dock ej när denna uppdatering kommer ut för 2010 år modell.
Är spänd på hur det kommer att kännas med 450 N.
Första gången jag skriver här , har insett att det finns många kunniga personer att tillgå.

Hjalmar
av ztaffans
Grattis till en fin bil, även om din gamla verkar helt ok också.
När är planerad leverans och vad valde du för färg ut och invändigt?
av Hisingspansar
Grattis, har ju också beställt en 2.4D summum. Var och provkörde den idag, var helt nöjd faktiskt.

Har förövrigt mailat Polestar och här är svaret;
Hej,
Ja, denna modell kommer att lanseras under senhösten. Håll uppsikt på vår hemsida för mer information om några veckor.
Mvh, Polestar

Och det låter ju riktigt bra, det kommer ju ta lite tid innan själva bilen kommer. Och sen vill man ju gärna lära känna bilen först, och sedan dra på ett Polestar trim.
Jag som är ny till Diesel (Har ju testat kompisars Dieslar, men aldrig seriöst) tyckte den hade lite segt drag från låga hastigheter, men när man kom till omkörningshastigheter 100-120 och gav full gas var den riktigt rapp, och jag tror knappast det blir sämre med ytterligare kusar under huven med ett Polestar Performance.

I dokument som batteribolaget skickat in till a[…]

Ni gör verkligen en höna av en fjä[…]

Ajdå, såpass. Jag får lämna[…]

Gå in i Inställningar, My Car och sen f[…]