Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av VolvoXc
Jag tänkte höra efter vad ni tycker om ljudet i en performance stereo (ni som lyssnat), hur stor är skillnaden mot HP?
Ni som svarar skriv gärna vilken modell av stereo ni har i eran bil.
av ztaffans
Jag har haft HP stereo både i min V50 och nuvarande V70II.
Har aldrig ägt någon med standard stereo men jag har haft både V50 och V70II som lånebil och även som hyrbil i jobbet några gånger, alla med standardstereo.
Jag måste säga att skillnaden är enorm, HP har klarare, mer distinkt och fylligare ljud. Basen känns också bättre.
Jag skulle inte köpa en utan HP.
Jag tyckte nästan att jag hade något bättre ljud i V50´n än i V70´n. Detta kan väl kanske bero på mindre karossvolym mm.
av TheEye
Finns det någon som har uppgraderat sin Performance stereo efteråt med gott resultat?
Vad kan man göra för att komma upp i likvärdig/bättre nivå än/som HP?

Tacksam för förslag..
av S.t.r.a.n.D
Jag har Premium och skulle aldrig nöja mig med mindre, inte ens HP. Ju bättre system du har desto fler högtalare har du, desto större högtalare samt mycket bättre kvalitet. Ljudet blir sjukt mycket klarare och fylligare pga av fler till antalet.

Finns många som uppgraderar genom att köpa från skroten men det kan bli dyrt att byta HU, köpa steget, byta alla högtalare och köpa alla kablar. S60 med Premium har 13 hörtalare(ljudkällor).
När man letar bil så har man ju vissa krav, Premium var ett för mig eftersom jag vill ha BRA ljud samt att det är dyrt att köpa till.
Annars köper ju många icke-volvo produkter också.

Jag har en V60 2023 och har samma beteende. Å[…]

Bränslytryckgivare

Ska kolla efter jobbet vad felkoden är.

Hittade problemet de va Tändmodulen som sp&ou[…]

Av ditt inlägg kan man tro att du tittar p&ar[…]